המכירות הקמעוניות במרחב האירו, ירדו גם במארס - חודש שלישי ברציפות,

הסיבות: האמרת מחיר הנפט לשיא והחרפת האבטלה * סיטיגרופ: "מחיר הנפט פוגע באמון הצרכנים ומצמצם את יכולת הצריכה שלהם"

המכירות הקמעוניות במרחב האירו, הכולל 12 מדינות, ירדו במארס זה החודש השלישי ברציפות, עקב האמרת מחיר הנפט לשיא והחרפת האבטלה.

מדד מנהלי הרכש של סוכנות הידיעות בלומברג, שהתפרסם היום (ד'), ושהקיף יותר מ-1,000 מנהלי רכש, טיפס במארס לרמה של 48.5 נקודות, בתיאום עונתי, לעומת 47.3 נקודות בפברואר. רמה נמוכה מ-50 נקודות משקפת ירידה במכירות הקמעוניות לעומת החודש הקודם.

"אין לצפות לגיאות במכירות הקמעוניות בעתיד הקרוב", אמר ירגן מיכלס, כלכלן בסיטיגרופ גלובל מרקטס בלונדון. "מחיר הנפט פוגע באמון הצרכנים ומצמצם את יכולת הצריכה שלהם".

מחיר הנפט גבוה ב-76% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וכתוצאה מכך פחתה כמות הכסף שאותה יכולים הצרכנים להוציא על סחורות כגון מוצרי צריכה אלקטרוניים ובגדים. האבטלה, הנמצאת ברמה של 89%, מרתיעה את הצרכנים מהגדלת הצריכה. הוצאות הצריכה מהוות יותר מ-50% מהתמ"ג בן 10 טריליון הדולר של מרחב האירו.

הקמעונאית השניה בגודלה בעולם, קרפור הצרפתית, ויצרנית הרכב הגרמנית אדם אופל, המצויה בבעלות יצרנית הרכב האמריקנית ג'נרל מוטורס, מורידות מחירים כדי להגדיל את המכירות.