ביהמ"ש: לא יימחקו כתבי ההגנה של יורם אוברקוביץ ומרכז הפועל בתביעת צבי שרף

מאמן הכדורסל תובע שכר בגין אימון הפועל ת"א וטען להסתרת מסמכים; השופט: לא היתה הסתרה בזדון

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה את בקשתו של מאמן הכדורסל צבי שרף למחוק את כתבי ההגנה שהוגשו על-ידי עזבונו של יורם אוברקוביץ, ששימש כיו"ר מרכז הפועל, ושל הפועל עצמה.

שרף הועסק על-ידי קבוצת הפועל תל-אביב בשנים 1993-1995. הוא הגיש לפני חמש שנים תביעה נגד הפועל ואוברקוביץ, בטענה לערבות שניתנה לו על-ידי שני הגורמים לתשלום שכרו.

בכתב ההגנה שהגיש אוברקוביץ נאמר, כי לא היתה לו כל שליטה על קבוצת הכדורסל הפועל תל-אביב, והוא לכל היותר שכיר שאינו יכול להתחייב אישית.

שרף ביקש, באמצעות עו"ד יוחאי נעמן, למחוק את כתב ההגנה של עזבונו של אוברקוביץ, בנימוק של הסתרת מסמכים רלוונטיים ומהותיים, ואי גילויים בזדון בהליך ההדדי של גילוי המסמכים בין הצדדים. לדברי שרף, ממסמכים שהוגשו בתיק אחר עולה, כי אוברקוביץ שלט בעמותה, ואף היה אחד מהקונים של הקבוצה לאחר מכירתה.

השופט אלטוביה מגן קבע, כי אין לנקוט בצעד חמור כמו מחיקת כתב הגנה, כאשר הצו לגילוי מסמכים הדדים לא הופר. לדבריו, אין הצד הנדרש לגילוי, צריך לגלות כל מסמך אשר מצוי בידו, אלא רק מסמך הרלוונטי לעניין הסכסוך.

לדברי מגן, ההגנה סברה, כי המסמכים האמורים אינם דרושים לה לצורך ניהול הגנתה על אף טענות התביעה. גם אם מדובר בטקטיקת ניהול משפט אשר נטען לגביה שהיא שנויה במחלוקת - אין לומר שמדובר במהלך זדוני וחסר תום לב, העולה כדי הסנקציה של מחיקת כתב הגנה.

לדברי מגן, מכל מקום - עתה שהמסמכים מצויים בידי שרף, סלולה הדרך בפני הצדדים להמשיך ולנהל את התביעה כסדרה. (ת.א 2799/00).