אקירוב מסמן את המטרה: רכישת נדל"ן מניב בחו"ל - בעיקר במערב אירופה

אלרוב נדל"ן רכשה מרכז מסחרי בשוויץ בתמורה ל-260 מיליון שקל; במו"מ לרכישת מרכז מסחרי נוסף בשוויץ בתמורה לכ-250 מיליון שקל

אלפרד אקירוב נמנה זה מכבר על שורה הולכת וגדלה של יזמים ישראליים, בהם יצחק תשובה, לב לבייב, כצמן ועוד, שרואים בשווקי הנדל"ן בחו"ל כמנוע צמיחה עיקרי.

בהתאם להודעות קודמות ולהצהרות של אקירוב, אלרוב נדל"ן הודיעה היום על רכישת מרכז מסחרי בשוויץ לאחר שהחברה הבת, PIH (בה היא מחזיקה 74.5%), חתמה בסוף השבוע על ההסכם לרכישת המרכז במחוז באדן הסמוך לציריך בתמורה ל-71.7 מיליון פרנק שוויצרי, כ-260 מיליון שקל. השלמת העיסקה צפויה ב-1 ביוני השנה.

עלות הרכישה תמומן הן ממקורות עצמיים (כ-32 מיליון שקלים), והיתרה, כ-228 מיליון שקל, מהלוואת נון-ריקורס, מבנק זר.

הנכס המניב האמור כולל שטחי השכרה של 21,500 מ"ר וכ-440 מקומות חניה.

מאלרוב נדל"ן נמסר כי דמי השכירות השנתיים המינימליים הצפויים ב-5 שנים הקרובות מסתכמים בכ-15.8 מיליון שקל. השוכר העיקרי בנכס הינו: Coop שהינו מרכול ובית כלבו מוביל בשוויץ.

בנוסף, כפי שדווח באחרונה, החברה מקיימת מו"מ לרכישת מרכז מסחרי נוסף, הרביעי בשוויץ, בהיקף של כ-250 מיליון שקל. להערכת החברה במידה ויושלם המו"מ, התהליך ייסתיים בחודשיים הקרובים.

תיק הנכסים הכולל של קבוצת אלרוב בחו"ל כולל בנייני משרדים באנגליה, בצרפת ומרכזים מסחריים בשוויץ.

אלפרד אקירוב, מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון אלרוב, החברה האם של אלרוב נדל"ן, מסר כי "רכישת המרכז המסחרי בשוייץ מהווה המשך המהלך האסטרטגי של הקבוצה להשקעה בנכסים מניבים תוך התמקדות במערב אירופה. אנו מזהים במדינות מערב אירופה יציבות גבוהה, שוק נדל"ן מפותח ותשואות אטרקטיביות. במקביל, אנו מתבססים על הידע שצברנו בתחום המימון הפיננסי ונהנים משיעור מימון גבוה בתנאי non recourse".

אקירוב המשיך ואמר כי "אנו רואים בהשקעות בנדל"ן מניב בחו"ל את מנוע הצמיחה העתידי של החברה ובכוונתינו להרחיב את פעילותינו במערב אירופה באפיק זה".

החברה הציגה לאחרונה את דו"חותיה הכספיים מהם עלה כי רשמה רווח של 53.5 מיליון שקל בשנת 2004 כשהכנסותיה גדלו בשנת 2004 בכ-36% לרמה של 393.6 מיליון שקל.