שנה לאחר ניסיון ההנפקה הראשון של החברה, יוצאת סוף סוף לדרך ההנפקה הראשונית של ספקית האינטרנט, נטוויז'ן. ביום חמישי האחרון הגישה החברה לרשות ני"ע טיוטת תשקיף לגיוס של כ-150 מיליון שקל. ההערכות הן כי ההנפקה תשקף לחברה שווי שוק של כ-280 מיליון שקל וכי היא תכלול גם הצעת מכר של בעלי השליטה בחברה (קבוצת אי.די.בי). ההנפקה צפויה לצאת לפועל במהלך מאי ולדברי אבי צבי, משנה למנכ"ל נטוויז'ן, מטרתה היא בעיקר לחזק את מבנה ההון של החברה.
הניסיון הראשון של נטוויז'ן להפוך לציבורית התרחש במאי אשתקד. החברה תכננה לגייס 130 מיליון שקל במניות, אג"ח ואופציות לפי שווי של 60-70 מיליון דולר. הניסיון לא צלח בעיקר עקב חילוקי דעות בין בעלי השליטה לבין החתמים בנוגע לשווייה של החברה. סביר להניח כי הניסיון הנוכחי יניב פירות, במיוחד לאור הצלחת גיוס האג"ח של המתחרה, אינטרנט זהב. זו השלימה בשבוע שעבר גיוס של 220 מיליון שקל באג"ח ובאופציות. אינטרנט זהב נסחרת כיום לפי שווי של כ-565 מיליון שקל.
נטוויז'ן, אשר על פי ההערכות היא ספקית האינטרנט השנייה בגודלה בישראל (אחרי בזק בינלאומי ולפני אינטרנט זהב), מוחזקת בשיעור של 46% על ידי אלרון ובשיעור זהה על ידי דסק"ש, בעלת השליטה באלרון. את 2004 סיימה החברה עם גידול בהכנסות של 7.6% לרמה של כ-70.5 מיליון דולר (כ-304 מיליון שקל) בעוד שרווחיה התפעוליים גדלו בכ-47% לכ-7.3 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-4.3 מיליון דולר (כ-18.7 מיליון שקל) לעומת כ-1 מיליון דולר ב-2003.
בסיס המנויים של החברה מונה כיום כ-411 אלף לקוחות, כ-225 אלף מתוכם באינטרנט מהיר. בסוף 2003 היו לחברה 357 אלף מנויים, כ-146 אלף מתוכם באינטרנט מהיר, מה שאומר שבמהלך 2004 גדל בסיס המנויים הכולל של החברה ב-54 אלף לקוחות, בעוד מספר הלקוחות המחוברים לאינטרנט מהיר גדל ב-79 אלף מנויים.
לנטוויז'ן יש כיום גרעון בהון העצמי של כ-5.2 מיליון דולר (כ-22 מיליון שקל) וסך נכסים של כ-67.4 מיליון דולר. על מנת לאפשר לנטוויז'ן לעמוד בתנאי הסף להנפקה, צפויות אלרון ודסק"ש להזרים הון לחברה על מנת להגדיל את הונה העצמי לרמה מינימלית של 4 מיליון שקל.
הזרמת הון זו מצד הבעלים לא תהיה הראשונה. במהלך 2004 העניקו אלרון ודסק"ש, כל אחת, הלוואה של 5.3 מיליון דולר לנטוויז'ן במטרה לאפשר לחברה לפרוע חוב לאחד מהבנקים המלווים שלה ולעזור לה במימון שירותי השיחות הבינלאומיות.
מלבד אספקת חיבור לאינטרנט ללקוחות פרטיים ועסקיים, החלה נטוויז'ן ברבעון הרביעי לספק ללקוחותיה שירות שיחות בינלאומיות (017). נכון לאמצע פברואר גייסה החברה כ-80 אלף מנויים לשירות זה. נטוויז'ן מפעילה גם את פורטל התוכן נענע בו גולשים בממוצע 2.2 מיליון גולשים בחודש. על פי סקר TGI מדצמבר האחרון, נענע הוא פורטל התוכן השני בגודלו בישראל.
תחום פעילות נוסף של החברה הוא תחום הסחר האלקטרוני בו פועלת נטוויז'ן באמצעות האתר נטאקשן. תחום זה הניב ב-2004 הכנסות של כ-220 מיליון שקל. בימים אלו משיקה החברה את ערוץ "נטאקשן 333", ערוץ הקניות האינטראקטיבי הראשון בישראל, המאפשר רכישות באמצעות שלט הטלוויזיה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.