כדאי שנרגע, כי אין סיבה לשמוח. תמחקו את החיוך. הקו הזה, המשודרג הזה, אין בו חדשות טובות, להיפך. הוא מלמד על התנהלות לקויה בלשון המעטה של רכבת ישראל, על בזבוז אדיר בכספי ציבור, חוסר מקצועיות, העדר בקרה, אי הפקת מסקנות לא מקצועיות ולא אישיות, על פגיעה חמורה בסביבה.
הוא מלמד שירושלים, בירת העם היהודי, אינה עומדת בסדר העדיפות של הרכבת, והמסילה שנחנכה אתמול אינה אלא עלה תאנה: הנה עשינו רכבת לירושלים, עשינו רכבת איטית מאוד, יקרה מאוד ביחס למקור ולא יעילה תחבורתית!
ירושלים לא צריכה את הקו הזה, ירושלים צריכה רכבת מהירה, כזו שתייצר אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי, ולא כזו שתיקח אותנו לתל אביב בשעה ורבע במקרה הטוב. הקו הזה ישרת את בית שמש ורק אותם, וכולם יודעים שלא למטרה זו היא הוקמה. התוכניות לרכבת מהירה קיימות, והרכבת התחייבה לחנוך אותה ב-2008, ההתחייבויות של הרכבת כבר למדנו לא בהכרח מתקיימות.
הרכבת לא פספסה שום פדיחה בקו הזה, חרגה בעלות, בלוחות הזמנים, בהתחייבותה למשך הנסיעה, ובפגיעה קשה בסביבה שנחשבת למיוחדת ונדירה. הכל התפקשש.
הקו הזו, הוא נורת אזהרה אדומה ובוהקת. רכבת ישראל, כחברה שמחזיקה בתקציב של 24 מיליארד שקל לחמש השנים הבאות, אסור לה להתנהל כך וכל התירוצים וההסברים לא יתקבלו.
מוטב לבכירי הרכבת, ולמשרד האוצר, ולרשות החברות הממשלתיות, לקבל את הביקורת ולעשות בדק בית, להפיק את הלקחים ולהבטיח לעצמם ולנו שטעויות כאלה, חריגות כאלה, לא ייקרו יותר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.