רכבת ישראל חנכה אמש (ש') את קו הרכבת לירושלים דרך בית-שמש, לאחר חריגה של 300% בעלות ושל שנה בלוחות הזמנים. משך הנסיעה ברכבת זו, המכונה גם הקו המשודרג יהיה 86-72 דקות. עלות הפרויקט היא 537 מיליון שקל, כאשר העלות המקורית היתה 189 מיליון שקל.
רכבת ישראל התחייבה בתחילת 2002, כי העבודות יימשכו עד 18 חודשים, אולם בפועל נמשכו העבודות 29 חודשים. רכבת ישראל התחייבה כי משך הנסיעה בין ת"א ירושלים בקו זה יהיה 55 דקות, אך משך הנסיעה יהיה למעלה מ-72 דקות. הנסיעה הראשונה אתמול נמשכה 84 דקות מירושלים לתחנת ת"א מרכז.
התנהלות הרכבת בפרויקט זה זכתה לביקורת רבה בשל החריגות כמעט בכל האומדנים. מתברר כי הסיבה העיקרית לליקויים ולקשיים בביצוע קו זה נובעות מתכנון לקוי ובעיות בניהול. התברר שהתוכניות המקוריות לא טעמו את המצב בשטח והקבלנים יצאו לעבוד עם תוכניות שאינן מתאימות ולכן עלות הפרויקט גדלה והעבודה התארכה.
קו זה (חלופה S) הוא פיתרון זמני בחיבור ירושלים לת"א כיוון שמשך הנסיעה הוא ארוך ואינו מהווה אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי ולאוטובוס. מבקר המדינה, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, בודק את הפרויקט והגיש לאחרונה טיוטת דו"ח למשרד התחבורה ולרכבת ישראל המצביע על ליקויים וחריגות בפרמטרים רבים בפרויקט.
רכבת ישראל תפעיל בקו זה 30 רכבות ביממה - 15 לכל כיוון. מנכ"ל הרכבת, יוסי מור, אמר כי מדובר באחד הפרויקטים החשובים של הרכבת שישרת נוסעים רבים מאיזור ירושלים, בית שמש, רמלה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.