מיטב: בעקבות העלאת היעד הרב שנתי של מכתשים אגן מעדכנים מעלה את מחיר היעד ל-32 שקל

בבית ההשקעות חוזרים על המלצת "קנייה" לחברה; החברה העלתה את תחזית ההכנסות לשנת 2009 ל-2.7 מיליארד דולר

בית ההשקעות מיטב פרסם היום עדכון המלצה למניית מכתשים אגן בעקבות פרסום העלאת התחזיות של החברה בתוכנית הרב-שנתית שלה.

במיטב הותירו המלצתם למכתשים אגן על "קנייה" ועדכנו מעלה את מחיר היעד ל-32 שקל לעומת מחיר יעד קודם של 25 שקל. מחיר היעד החדש גבוה בכ-23% ממחיר המניה היום.

במיטב מציינים כי הדוחות הכספיים של החברה לרבעון הרביעי של השנה מצביעים על המשך ההתפתחות העסקית המרשימה שלה ועל שיפור בכל הפרמטרים ומעל לכל הציפיות.

האנליסטים מציינים כי החברה חתמה בפברואר השנה על הסכם עם באייר לשיווק מוצר ה Tebuconazole לחידלון האסייתי, בארה"ב. אף כי מוקדם מדי לכמת את ההשפעה הישירה שתהיה לכך על מכתשים אגן, היא עשויה להיות מהותית לדוחות הכספיים, ובנוסף עשויה להיות לה משמעות אסטרטגית בביסוס מעמדה של מכתשים אגן בשוק האמריקאי.

מכתשים אגן קיבלה בחודשים האחרונים רישוי למספר מוצרים חדשים עם היקף מכירות פוטנציאלי של 260 מיליון דולר בשוק הצפון אמריקאי. רישויים אלו, יחד עם איחוד ארבע החברות הנרכשות, צפויים להיות מנוע הצמיחה המרכזי של החברה בשנת 2005.

במיטב מצפים כי החברה תציג מכירות של 1.75 מיליארד דולר ורווח נקי של כ-196 מיליון דולר ב-2005. למרות מזג אוויר קשה באירופה, אנו מצפים שהצמיחה במחצית הראשונה של השנה, בה יבואו לידי ביטוי הרכישות שבוצעו באוסטרליה ובארה"ב, תהיה מרשימה במיוחד. למרות התנודתיות במחירי הסחורות החקלאיות, שנת 2005 צפויה להיות שנה טובה בתחום האגרוכימיה, עם עליות מחירים, שלפחות תפצנה על התייקרות חומרי הגלם.

החברה עדכנה הבוקר את יעדיה הרב-שנתיים וצופה מחזור מכירות של 2.7 מיליארד דולר ושיעור רווח נקי המתקרב ל 11% בשנת 2009, זאת לעומת יעד קודם לשנת 2008 של מחזור מכירות בן 1.8 מיליארד דולר ושיעור רווח של 9%-10%.