יפורסם מכרז PFI לסלילת כביש הרוחב 531 ב-1.6 מיליארד שקל

נהגים לא ישלמו אגרה בכביש שיוביל לחוצה ישראל * עוכב שנתיים בשל מחלוקת לגבי סוג המכרז

ועדת המכרזים המשותפת למשרד האוצר והתחבורה תפרסם מכרז PFI להקמה והפעלת כביש 531. מדובר במכרז PFI שני בתחום של תשתיות כבישים, היקפו של המכרז 1.6 מיליארד שקל.

קידומו של כביש הרוחב נתקע במשך שנתיים לאור מחלוקת עקרונית בין משרד התחבורה למשרד האוצר על אופן קידום הפרויקט.

משרד התחבורה התנגד לפרסם את המכרז ככביש אגרה בשיטת ה-BOT, כפי שנעשה בחוצה ישראל, ודרש לפרסם את המכרז בשיטת ה-PFI, כפי שנעשה בפרויקט 431. לאחרונה הוחלט לפרסם את המכרז בתוך חודשיים בשיטת ה-PFI, בה הנהגים לא משלמים אגרה עבור השימוש.

דו"ח שפורסם לאחרונה קבע, כי אם סלילת כביש 531 לא תתבצע בתוך חצי שנה, עלותו תתייקר ב-320 מיליון שקל. הדו"ח ציין, כי אי-הקמת הפרויקט בשיתוף רכבת ישראל, שמקדמת באותו תוואי את פרויקט הרכבת הפרברית, יגרום לעבודה כפולה ולבזבוז הכספים. הדו"ח גרם לנציגי משרד התחבורה והאוצר להכריע במחלוקת ולהחליט על פרסום המכרז.

הפרויקט מתייחס לחלקו המערבי של כביש 531, מצומת רעננה דרום ועד לחיבור עם כביש החוף במחלף שפיים. מכוח החלטת ממשלה באוגוסט 2001 נבחר כביש זה, בנוסף לכביש 431 וכביש עוקף קריות שבחיפה, להתבצע בשיתוף הסקטור הפרטי במכרזים בשיטת ה-BOT ו-PFI. בשלב הראשון ייסלל הכביש כדו-נתיבי ובין מסלולי הכביש תהיה מסילת רכבת.

כביש 531 הוא כביש רוחב שאמור לחבר את התנועה מכביש החוף לחוצה ישראל במחלף חורשים, אורכו 12.5 ק"מ והוא כולל 11 מחלפים. רק חלקו המערבי מפורסם למכרז באמצעות הסקטור הפרטי.

המכרז אמור היה להתפרסם בתחילת 2003 והסלילה אמורה היתה להסתיים עד אמצע 2006.