יצרנית קרונות רכבת מבאר-שבע מבקשת מבג"ץ לאשר לה להעסיק 12 עובדים זרים

החברה היחידה בארץ המייצרת קרונות רכבת עתרה היום (ה') לבג"ץ בבקשה לאשר לה העסקת 12 עובדים זרים. החברה טוענת, כי ללא העובדים הזרים הללו ייגרם לה נזק בלתי הפיך, אשר עשוי להגיע לקריסתה ופיטורי 150 עובדים ישראלים ועוד 50 עובדי כוח אדם.

עיסא חורי מפעלי מתכת מבאר שבע טוענת, באמצעות עו"ד שפיק אבו-האני, כי היקף החוזים עם חברות מהארץ ומחו"ל בשנים 2005-2004 הגיע ל-80 מיליון שקל. החברה מייצרת גם רכיבים לתחנות כוח, מנופי נמל ואביזרי תעשייה מתוחכמים נוספים. לביצוע העבודות הללו חייבת החברה להעסיק כוח אדם מקצועי מיוחד בענף. עד עתה העסיקה באישור 27 עובדים זרים, כאשר חלקם לימדו עובדים ישראליים את מומחיותם. החברה הגישה לשנת 2005 בקשה להארכת ההיתר של 27 העובדים הזרים, אך להפתעתה הופחתה מכסת העובדים שעבורם קיבלה אישור ל-15 מומחים זרים בלבד.

החברה טוענת, כי ללא מומחיותם של העובדים הזרים הנדרשים - רתכים מומחים - היא עלולה להגיע לידי קריסה. החברה מציינת עוד, כי בידעה תוכניות לפרויקטים עתידיים לביצוע לזמן הקרוב בסך 2 מיליארד שקל, וכי העובדים הזרים נדרשים על מנת להדריך וללמד עובדים ישראלים בענף הרתכות. (בג"ץ 3978/05)