נעצרו 2 עובדים זרים לא חוקיים שהועסקו אצל פנינה רוזנבלום

רוזנבלום: "עצוב מאוד שבשנת 2005 מוצאת המדינה את העובדים הזרים כאויב מס' 1, ולוכדת אותם באופן מחפיר המזכיר משטרים חשוכים"

שני עובדים זרים לא חוקיים, גבר ואישה בשנות ה-30 לחייהם, שעבדו במשך שנתיים בביתה של אשת העסקים פנינה רוזנבלום, נעצרו הלילה בידי מינהלת ההגירה ברמת-גן.

למינהלת ההגירה הגיע מידע אודות בית אבות בעיר, המעסיק עובדים זרים ואף משכיר להם חדרים. שוטרי המינהלת הגיעו הבוקר לבית האבות ומצאו בו שני פועלי בניין סינים חוקיים, המתגוררים במקום. כן נמצאו שבעה פועלים נוספים בלתי חוקיים והם נעצרו.

כאשר יצאו השוטרים מבית האבות, הבחינו לפתע במונית שעצרה בסמוך, ממנה יצאו גבר ואישה, בני זוג ממוצא פיליפיני. בדיקה של השניים העלתה, כי אין בידיהם אשרות שהייה בישראל.

הם נלקחו לחקירה, במהלכה סיפרה האישה כי עבדה בסיעוד באופן חוקי במשך 5 שנים, אך במקום לעזוב את הארץ, החלה כנראה לעבוד במשק בית אצל פנינה רוזנבלום. הגבר שנעצר עבד אף הוא בסיעוד במשך שנתיים, לאחריהן הגיע אף הוא לעבוד אצל רוזנבלום. השניים סיפרו, כי הכירו במהלך עבודתם אצלה ולפני כשנה הם נישאו.

השוטרים אספו את חפציהם של השניים מביתה של רוזנבלום, והם הושמו במשמורת. ככל הנראה, הם יגורשו בקרוב מהארץ. במהלך היום, צפויים השוטרים לגבות עדות מרוזנבלום עצמה, בסיומה יועבר התיק למחלקה המשפטית במשרד התעשיה, המסחר והתעסוקה, כדי להחליט על המשך הצעדים. הקנס על העסקת עובד זר בלתי חוקי לא צפוי לרגש את רוזנבלום: 10,000 שקל.

לרוזנבלום יש תירוץ מקורי יחסית להעסקת העובדים. "כבעלת עסק בישראל, אני חייבת למצוא פתרון כדי להמשיך בעבודתי, שתורמת למדינה", היא אומרת. "עצוב מאוד שבשנת 2005 מוצאת המדינה את העובדים הזרים כאויב מס' 1, ולוכדת אותם באופן מביש ומחפיר המזכיר משטרים חשוכים".

רוזנבלום אף "מייעצת לשר הממונה על משרד הפנים, למצוא פתרונות הולמים ואנושיים יותר למצב האבטלה במשק. העובדים הזרים הינם עובדים ראויים, שעוסקים כיום בעבודות שהישראלים אינם נותנים להם פתרונות. המנטרה שעובד זר תופס את מקומו של עובד ישראלי רחוקה מהמציאות".

לפני כמה חודשים נשמעה ביקורת ציבורית על היחס המועדף לכאורה לה זכתה רוזנבלום, כאשר נגנבה מכונית היגואר שלה. המשטרה פעלה במהירות, יש שיאמרו שלא כדרכה, ועד מהרה נמצא הרכב היוקרתי האבוד. השוטרים מיהרו להצטלם עם אשת העסקים על רקע הרכב, והתמונה זכתה להבלטה בעמודי החדשות.