הישג לחב' מארוול של פרלמוטר וארד : תפיק סרטי קומיקס בשת"פ עם מריל לינץ' ופארמונט

חברת הפקות הקומיקס של הישראלים לשעבר שווה כבר 2.07 מיליארד דולר, למרות הקיטון ברווחיה

מו"ל הקומיקס מארוול אנטרפרייזס, בשליטת הישראלים לשעבר יצחק פרלמוטר ואבי ארד, הצטרפה למריל לינץ', להפקת סרטים המבוססים על דמויות הקומיקס שבבעלותה. מריל לינץ' תעמיד לרשות מארוול קו אשראי בשווי של 525 מיליון דולר לשבע שנים, ותקבל כבטחונות עשר דמויות של מארוול, ובכללן "קפטן אמריקה", "ניק פיורי" וה"אבנג'רס".

הסרטים יופקו בעלות של 180-45 מיליון דולר כל אחד, ויופצו ע"י אולפני פארמונט שיקבלו תשלום עבור השיווק וההפצה, בעוד מארוול תגרוף את מרבית ההכנסות מהפצת הסרטים בבתי הקולנוע ובספריות הווידאו. מארוול, אגב, חולשת על ספריה בת 5000 דמויות.

בעסקאות קודמות עם אולפני סוני (ספיידרמן) ופוקס (ה-Xמן) זכו מארוול לתשלום עבור הפקת הסרטים, ורק לחלק מזערי מן הרווחים מהקרנת הסרטים. ההסכם החדש יבטיח למארוול שליטה קריאטיבית ועסקית ויגדיל את הכנסותיה.

בקיץ הקרוב יגיע לאקרנים Fantastic Four סרט אירוע עתיר-תקציב המבוסס על דמויות נוספות של מארוול. אבי ארד, מנהל אולפני מארוול ומפיק הסרט, טרוד בהפקת סרטי קומיקס נוספים עם אולפנים נוספים, ונערך להפקת סרטי המשך בלתי נמנעים לספיידרמן ו-X-מן.

במקביל לחתימת ההסכם עם מריל לינץ', יישבה מארוול את התביעה שהגיש נגדה סטן לי, מייסד החברה ויוצר ספיידרמן ושלל דמויות קומיקס נוספות. לי, המכהן כנשיא אמריקטוס של מארוול, כבר משתכר מיליון דולר בשנה ובעקבות הסכם הפשרה יקבל עשרה מיליון דולר נוספים, אך לא רווחים מהפקות עתידיות של מארוול.

הסכם הפשרה נגס ברווחי מארוול ברבעון האחרון, שנפלו ל-27.7 מיליון דולר מ-31.3 מיליון דולר בשנה שעברה. למרות זאת עלה שער מנייתה והזניק את שווי השוק שלה ל-2.07 מיליארד דולר - הישג לא רע בהתחשב בעובדה שרק ב-1998 היא נחלצה מפשיטת רגל.