42 חודשי מאסר בפועל לאדם שהוציא חשבוניות פיקטיביות ב-30 מיליון שקל

ביהמ"ש: "הפיתוי לעבירות מסוג זה גדול: הרווח עצום והסיכוי להיתפס קטן. בנסיבות אלה, אין מנוס מלהטיל עונש כבד שישדר שהפשע אינו משתלם"

בית משפט השלום בחדרה גזר 42 חודשי מאסר בפועל על רומל קעדאן, תושב בקה אל-ג'רביה, שהודה והורשע ב-58 עבירות של הוצאת חשבוניות פיקטיביות ובעבירות נילוות של הסתרת מסמך, אי-התייצבות לחקירה, השמדת ראיות והכשלת הליך שיפוטי.

כן נגזרו עליו שנה וחצי מאסר על-תנאי וקנס בסך 450 אלף שקל או 225 ימי מעצר. מתוך 42 חודשי המאסר, ינוכו לו 15 חודשים, בהם היה נתון במעצר עד תום ההליכים.

קעדאן הודה, שהוציא חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של 30 מיליון שקל, ושהמס הגלום בהן הוא כמעט 4.3 מיליון שקל. "הודאת הנאשם כוללת גם את הכוונה להתחמק מתשלום המס", הבהיר השופט אהוד קפלן בגזר הדין.

בשיקולים לעונש ציין קפלן, כי בהודאה של קעדאן "יש כדי לחסוך מזמנה של הערכאה הראשונה. יש בה גם משום לקיחת אחריות, שהיא תחילתה של חרטה, והיא שוללת אפשרות לערער על ההרשעה".

קפלן הבהיר, כי הנאשם זכאי לצפות להקלה בעונשו בעקבות הודאתו, אך ההקלה איננה יכולה להיות סטייה דרמטית מרף הענישה המקובל.

"העבירה של חשבוניות פיקטיביות", נאמר בגזר הדין, "הפכה לנפוצה. הפיתוי לעבור אותה גדול, כי איננה מצריכה תיחכום מיוחד או הוצאות יוצאות דופן. הרווח עצום, ומנגד הסיכוי להיתפס אינו גדול. בנסיבות אלה, אין מנוס מלהטיל על מי שנתפס והורשע, עונש כבד שיהא בו כדי לשדר לציבור כולו שהפשע אינו משתלם".

קפלן ציין, כי לקעדאן הרשעה קודמת בעבירות מע"מ. (ת.פ 1193/04).