בג"ץ דחה עתירת עובד רשות הדואר לאפשר לו להיבחר לוועד - הורשע בעבר בביה"ד המשמעתי

השופט סלים ג'ובראן: יש לדחות את העתירה שכן היא אינה מגלה שאלה חוקתית המצדיקה את התערבותו של בג"ץ

בג"ץ דחה היום (ב') עתירה של עובד ברשות הדואר בבקשה לאפשר לו להיבחר לוועד העובדים, למרות שהצהיר לאחר שהורשע בבית הדין למשמעת, כי ימנע מכל פעילות ציבורית במקום העבודה.

העותר, טוביה גרינבוים אשר ב-2001 הורשע בשני אישומים של לניסיון לשידול לביצוע עבירה של איומים. גרינבוים עבד כפקיד בשירות הדואר והגיש את מועמדותו לבחירות לראשות העובדים במחוז ירושלים בפברואר 2001. בהמשך התברר, כי חצי שנה קודם לכן, פנה באמצעות מתווך לאדם אחר ושילם לו סכום של 3,000 שקל וביקש ממנו לפגוע פגיעה פיזית בשני עובדים ברשות הדואר שנחשבו תומכים במועמד אחר.

על גרינבוים הוטלו 6 חודשי עבודות שירות. ערעור שהגישה המדינה על קולת העונש התקבל ועל גרינבוים הוטלה שנת מאסר בפועל בניכוי התקופה בה ריצה את עבודות השירות. בעקבות כך, הוא הועמד לדין בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה והורשע בהתנהגות שאינה הולמת עובד ציבור.

המדינה עירערה לבית המשפט העליון כנגד קולת העונש שהוטל עליו בבית הדין למשמעת, ובית המשפט העליון דחה את הערעור וזאת בשים לב להצהרתו בפני בית הדין, כי יימנע מכל פעילות ציבורית במקום העבודה.

עתה, עתר לבג"ץ בבקשה ליטול חלק בבחירות לוועד העובדים שהתקיימו במאי 2005.

השופט סלים ג'ובראן, בהסכמת השופטים איילה פרוקצ'יה ואליקים רובינשטיין דחה את העתירה על הסף מבלי לדון לגופם של דברים. ג'ובראן קובע, כי זהו איננו מקרה חריג ונדיר המצדיק את התערבותו של בג"ץ וגם לגופו של עניין יש לדחות את העתירה שכן זוהי אינה מגלה שאלה חוקתית המצדיקה התערבות בג"ץ. (בג"ץ 134/05).