התאחדות התעשיינים לבג"ץ: להזרים את שפכי המפעלים ברמת חובב לים

לטענתה, הפיתרון היבשתי שמציע המשרד לאיכות הסביבה טרם נוסה בעולם וספק רב אם יגשים את מטרותיו

התאחדות התעשיינים מבקשת להזרים את שפכי המפעלים ברמת חובב לים. בבקשה שהגישה ההתאחדות לבג"ץ, היא טוענת באמצעות עוה"ד חנן מלצר ותמנע פורת, כי הפיתרון הישים מבחינה טכנולוגית וכלכלית הוא ההזרמה לים.

לטענת ההתאחדות, פרופ' אורי מרינוב קבע, כי סילוק הקולחין לים היא חלופה אמינה ונותנת פיתרון מלא מבחינה סביבתית. לטענתה, ניתן להגיע לפיתרון בלוח זמנים סביר.

הדברים נאמרו בבקשה שהגישה התאחדות התעשיינים להצטרף כמשיבה לעתירה שהגישה המועצה האיזורית רמת הנגב נגד שר הבריאות, השר לאיכות הסביבה והיועץ המשפטי לממשלה.

התאחדות התעשיינים טוענת, כי יש לצרפה לעתירה בשל העובדה כי היא מייצגת את מפעלי התעשייה בארץ.

לטענתה, המשרד לאיכות הסביבה החליט בעקבות לחץ ציבורי להוסיף תנאים לרישיונות העסק של מועצת רמת חובב והמפעלים. לטענתה, התנאים החדשים יביאו לשינוי במערך הטיפול בשפכים.

הפיתרון שהציע המשרד לאיכות הסביבה לבעיית השפכים הוא פיתרון יבשתי המבוסס על הקמת מתקני טיהור ובריכות אגירה. לטענת ההתאחדות, פיתרון זה טרם נוסה בעולם, וספק רב אם הוא יכול להגשים את מטרות איכות הסביבה.

התעשיינים טוענים, כי הפיתרון לבעיה הוא דווקא הפיתרון הימי. על-פי שיטה זו יטוהרו השפכים בתחומי התעשייה של רמת חובב, ולאחר מכן יוזרמו השפכים המטוהרים לים התיכון. לטענתם, השפכים יוזרמו בעזרת צינור שיונח על קרקעית הים עד למרחק שעשוי להגיע לקילומטרים אחדים מהחוף.

התעשיינים אומרים, כי הפיתרון הימי הוא יעיל, יציב וודאי וניתן להשלימו בלוח זמנים סביר. עוד נטען, בהתבסס על חוות הדעת של מרינוב, כי חלופה זו נותנת פיתרון מלא מבחינה סביבתית. (בג"ץ 5364/04).