פאי מוצרים פיננסים תנפיק את שחרית עם ריבית שקלית שנתית של 9% לתקופה של 5 שנים

שחרית תונפק כאג"ח מובנית עפ"י ריבית התלבור ותהווה חלופה לשחר הארוך * התשואה המוצעת גבוה בכ-50% מהשחרים הארוכים כשהסיכון זהה

פאי מוצרים פיננסים יוזמת הנפקה לציבור של אגרת חוב מובנית שקלית הנושאת ריבית שנתית של 9%. הנפקת נייר הערך החדש, שחרית אג"ח א', הינה ההנפקה הראשונה בשוק ההון של נייר ערך המעניק ריבית שקלית אטרקטיבית לתקופה קצרה של 5 שנים.

מהחברה נמסר כי אגרת החוב תדורג ע"י מעלות +AA והיא תונפק בהיקף מוגבל של כ-300 מיליון שקל. הנפקת האג"ח נעשית בשיתוף עם Dresdner Bank, שאף מגבה את אגרת החוב.

שחרית אג"ח א', אשר תונפק ע"י החברה היעודית שחרית הנפקות תישא ריבית בשיעור של 9% שתיצבר על בסיס יומי ותשולם מידי רבעון. תשלום הריבית מותנה בגובה ריבית התלבור (הריבית הבין בנקאית על פקדונות שקליים).

הריבית על איגרת החוב תשולם מידי רבעון בתנאי שריבית התלבור עד סוף השנה הראשונה תהיה שווה או נמוכה מ-5.25%, 5.5% עד תום השנה השניה, 5.75% עד תום השנה השלישית, 6% עד תום השנה הרביעית ו-6.25% עד תום התקופה, השנה החמישית. למנפיקים זכות לפדיון מוקדם של איגרת החוב מידי סוף רבעון.

נציין כי תשואת אגרת החוב השקלית "שחר" לתקופה של 5 שנים הינה כיום כ-5.5% ותשואת השחר ל-9 שנים הינה כ-6.5%. למעשה, התשואה המוצעת על ידי השחרית גבוהה בכ-50% מהשחר הארוך, בעוד שסיכון ההשקעה בשני סוגי האג"ח, במידה והריבית במשק תעלה, דומה.