חברת האוטובוסים דן תשתתף במכרז הרכבת הקלה בת"א באמצעות קבוצת מטרו-רייל ולא באמצעות ספידן. גורמים בדן אומרים ל"גלובס" כי ההחלטה נובעת בעיקרה מההבנה שלקבוצת ספידן סיכויי זכייה נמוכים ביותר. שתי קבוצות המובילות המתמודדות במכרז הן MTS ומטרו-רייל. תובנה זו מחלחלת גם בקרב הקבוצות המתחרות.
עם זאת גורם בכיר בענף התחבורה אמר ל"גלובס" כי מבחן התוצאה הוא זה שייקבע בעקבות התחזקותה של ספידן שצירפה אליה חברות בינלאומיות חזקות בחודשים האחרונים.
חברת דן התמודדה במקור במכרז עם קבוצת אדנים שהתפרקה בעקבות פרישתה של יצרנית הרכבות בומברדיה.
מיכה נגר, יו"ר דירקטוריון דן, אמר לגלובס, כי דן קיבלה החלטה אסטרטגית לחבור לקבוצת מטרורייל לאחר שהבינה כי זוהי הדרך לשפר באופן משמעותי את סיכוייה לזכות במכרז.
החברות המתמודדות במכרז הרכבת הקלה בת"א אמורות להגיש את הצעותיהן הכספיות עד יולי 2005, אך צפויה דחייה. פרויקט רכבת הקלה בת"א הוא מכרז BOT בהיקף 2 מיליארד דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.