טוני בלייר מצטרף למרגרט תאצ'ר: נבחר לקדנציה שלישית כראש ממשלת בריטניה

הלייבור זכה עד כה ב-348 מושבים, כש-324 מושבים בפרלמנט מבטיחים ניצחון בבחירות; השמרנים זכו ב-191 מושבים בעוד הליברל-דמוקרט זכו ב-59 מושבים

טוני בלייר ימשיך להתגורר ברחוב דאונינג עוד ארבע שנים, ובכך קבע שיא בו מחזיקה מרגרט תאצ'ר, לאחר שזכה בבחירות הכלליות שנערכו אתמול בממלכה הבריטית המאוחדת, לקדנציה שלישית כראש ממשלת בריטניה. עם זאת, נצחונו של בלייר לא היה מתוק לגמרי, כשכצפוי, כוחה של מפלגת הלייבור בראשה הוא עומד קטן בעוד כוחם של השמרנים גדל. כך עולה מספירת מרבית קולות הבוחרים בבריטניה ומהסקרים הרבים שנערכו.

עד כה נקבעו התוצאות לגבי 611 מושבים מתוך סך של 646 מושבים. הלייבור זכה עד כה ב-348 מושבים, כש-324 מושבים בפרלמנט מבטיחים ניצחון בבחירות. השמרנים זכו ב-191 מושבים בעוד הליברל-דמוקרט זכו ב-59 מושבים.

נציין כי בפרלמנט היוצא היה לבלייר רוב של 161 מושבים.

בשנת 1997 טוני בלייר נכנס להיסטוריה כראש הממשלה הצעיר ביותר של בריטניה בתקופה המודרנית, כאשר ניצח בבחירות. הוא חזר על נצחונו בשנת 2001 והיום הוא נכנס להיסטוריה של הפוליטיקה הבריטית פעם נוספת, כאשר הוא צפוי להיבחר בשלישית לראשות ממשלת בריטניה. בכך הפך בלייר למנהיג הראשון ממפלגת הלייבור שיכהן שלוש כהונות רצופות בתפקיד ראש הממשלה.

אחת הסיבות העיקריות להיחלשות השליטה של הלייבור, והתחזקות השמרנים בהובלת מייקל האוורד שאף בירך הבוקר את בלייר, היתה המעורבות הבריטית במלחמה בעיראק.