אריה מינטקביץ' ירוויח 65 אלף שקל בחודש בגזית גלוב תמורת חצי משרה כסגן יו"ר פעיל

בנוסף יזכה מינטקביץ לקבל כ-400 אלף אופציות אולם אלו יוקצו לו במחיר מימוש השווה למחיר הממוצע של המניה

אריה מינטקביץ', שכיהן בשנים האחרונות ביו"ר הדירקטוריון של בנק דיסקונט ואשר מונה לסגן יו"ר דירקטוריון של גזית גלוב , לא צפוי לסבול מירידה ברמת החיים שלו.

על פי תנאי ההעסקה של מניטקביץ' בגזית גלוב הוא יהיה זכאי לשכר בעלות של 65 אלף שקל בחודש או 780 אלף שקל בשנה בתוספת ביטוח מנהלים, קרן השתלמות, חופשת מחלה, העמדת רכב על יד החברה ותנאים נלווים נוספים. אלא שבתמורה יספק מינטקביץ' לגזית גלוב את שירותיו בהיקף של חצי משרה בלבד מה שאומר שבגזית תמחרו את משרתו המלאה של מינטקביץ' לפי 130 אלף שקל בחודש או 1.5 מיליון שקל בשנה.

בנוסף לתנאים הללו תקצה גזית גלוב לסגן היו"ר החדש 400 אלף אופציות שיבשילו במשך 4 השנים הקרובות בחלקים שווים. זה המקום לציין לחיוב את גזית גלוב שמקצה את האופציות למינטקביץ' על פי המחיר הממוצע של מניות החברה בבורסה וללא דיסקאונט כפי שמרבות חברות בורסאיות אחרות לבצע. בצורה כזו למינקביץ' יש אינטרס ברור לדאוג לעליית ערך המניה והוא לא נהנה ממרווח ביטחון כלשהו בשונה מבעלי המניות האחרים בצבור.

מינטקביץ' הוא לא היחידי בגזית גלוב שזוכה לתגמול נדיב.חיים כצמן, יו"ר גזית גלוב, התברג בין מקבלי השכר הגבוהים במשק עם עלות שכר שנתית של 12.8 מיליון שקל, שהם כ-1.07 מיליון שקל בחודש או כ-49 אלף שקל ליום עבודה.

גזית גלוב מציינת כי עלות שכרו של כצמן, כמו גם של דורי סגל, המנכ"ל, אינה כוללת הקצאת מניות חסומות, מחציתן לשנה ומחציתן לשנתיים, באקויטי 1 (החברה הבת של גזית גלוב)וכן הקצאות קודמות של אופציות באקויטי 1 וב-FCR.

ממעקב "גלובס" אחר שכר המנהלים עולה, כי במהלך שש השנים האחרונות (1999-2004) הסתכמה עלות שכרו של כצמן בגזית גלוב בכ-60 מיליון שקל. עלות שכרו של דורי סגל, מנכ"ל החברה, עמדה אשתקד על כ-7.9 מיליון שקל, כ-658 אלף שקל בחודש או כ-30 אלף שקל ליום עבודה. סגל מחזיק כיום גם בכ-1% מהחברה - אחזקה השווה כ-24 מיליון שקל. בסה"כ שילמה חברת הנדל"ן לחמשת מנהליה הבכירים כ-24.1 מיליון שקל ב-2004.

בלי קשר לעלויות השכר בגזית גלוב פרסמה היום חברת הראל השקעות המלצת קנייה למניית החברה והציבה לה מחיר יעד של 29.75 שקל הגבוה ממחיר השוק בכ-8.6%. האנליסט אמיר אביבי העריך את גזית גלוב לפי מכפיל ה-FFO. אביבי בדק ומצא כי המכפיל הממוצע של חברות דומות בענף עמד על 12.9 ולא מצא להעריך את גזית לפי מכפיל גבוה או נמוך מהממוצע. בהנחה של המכפיל הנ"ל עמד שוויה של גזית גלוב על 2.61 מיליארד שקל. ההון המונפק של החברה עומד על 86.1 מיליון ובדילול מלא יסתכם ההון הנפרע בשנת 2005 בכ-88 מיליון שקל המשקפים מחיר יעד של 29.75 שקל למניה בשנת 2005 ומחיר יעד של 32.2 שקל למניה בשנת 2006.

על פי מודל SWOT שערך האנליסט ובהתייחסו לחוזקות החברה מצא אביבי כי יותר מ-60% מלקוחותיה של גזית גלוב הנם לקוחות עוגן המקנים יציבות לחוזי השכירות וערך מוסף לחברה.

כמו כן מציין האנליסט כי גזית גלוב דוגלת במדיניות חלוקת דיבידנד קבועה וכבר בשנת 2005 התחייבה החברה לחלק כ-80 אגורות למניה מה שמבטיח תשואת דיבידנד משוערת של כ-3%. בצד החולשות מציין האנליסט כי לחברה תלות גבוהה במצב המקרו כלכלי במדינות היעד בהן היא פועלת (בעיקר שיעורי ריבית) וכן היא סובלת מחשיפה מוגברת באזורים מועטים כך ש-80% מהנכסים ממוקמים ב-3 מדינות, פלורידה טקסס וג'ורג'יה.