דירקטוריון גחלת יקצה למייסדי אי.בי.אי וקובי אלכסנדר מניות בשווי 185 מיליון שקל

גחלת נמצאת במו"מ לרכישת נתיבות שמנהלת ארבע קופות גמל וקרנות השתלמות

המיזוג בקבוצת הברוקרים אי.בי.אי יוצא לדרך. דירקטוריון חברת גחלת , הנסחרת בבורסה לפי שווי של 280 מיליון שקל, אישר הקצאת 550 אלף מניות, שיהוו 40% מהון החברה, לארבעת בעלי השליטה, תמורת אחזקותיהם בחברת אי.בי.אי אחזקות, חברה פרטית המחלקת עם גחלת את השליטה בחברות המשתייכות לקבוצה.

שווי השוק של המניות שיוקצו לשלושת מייסדי קבוצת אי.בי.אי - מדובר בצבי לובצקי, עמנואל קוק ודוד ויסברג - ולמצטרף החדש לגרעין השליטה, קובי אלכסנדר מבעלי השליטה בקומברס (בארבעה חלקים שווים), עומד על 185 מיליון שקל.

לפני יותר משבוע מכרו שלושת המייסדים לאלכסנדר רבע מאחזקותיהם בקבוצה: 12.64% ממניות גחלת ו-25% ממניות אי.בי.אי אחזקות, תמורת 50 מיליון שקל.

הכנסתו של אלכסנדר לקבוצת אי.בי.אי, אחת מחברות הברוקרים הפרטיות הוותיקות בשוק ההון, נבעה מרצונם של בעלי השליטה לממש חלק מאחזקותיהם, ומכוונתם להסתייע בקשריו הבינלאומיים ובניסיונו של יו"ר ומנכ"ל קומברס, להרחבת פעילותה של אי.בי.אי מחוץ לישראל, ובשוק ההון האמריקני, בפרט.

גחלת ואי.בי.אי אחזקות מחלקות ביניהן כאמור את השליטה בחברות המשתייכות לקבוצה והן מחזיקות, בשיעור של 49% ו-51%, בהתאמה, בחברות הבאות: אי.בי.אי הולדינגס (בעלת השליטה באי.בי.אי שירותי בורסה ובפועלים אי.בי.אי חיתום), אמבן הכוונת משאבים (העוסקת בניהול כספים וייעוץ למשקיעים מוסדיים) ופלשת השקעות.

כמו כן, מחזיקות גחלת ואי.בי.אי אחזקות, בשיעור של 59.2% ו-40.8%, בהתאמה, במניות אי.בי.אי ניהול קרנות נאמנות.

בכוונת גחלת להשלים את המיזוג בהקדם האפשרי ובתוקף מ-30 ביוני. לאחר השלמת המיזוג צפוי ההון העצמי של החברה לגדול מ-150 למעל 200 מיליון שקל.

קבוצת אי.בי.אי הוקמה בשנת 1971, ומאז 1973 היא חברה בבורסה לני"ע. הקבוצה, שמעסיקה כ-80 עובדים, נחשבת לאחד מבתי ההשקעות הפרטיים המובילים בישראל והיא מנהלת כ-5 מיליארד שקל בתיקי לקוחות וקרנות נאמנות.

בנוסף, נערכת כיום אי.בי.אי להתמודדות על רכישת קופות גמל ונכסים פיננסיים אחרים שיוצעו למכירה על ידי הבנקים במסגרת יישום המלצות ועדת בכר. הקבוצה דיווחה, כי החליטה לבחון כניסה לפעילות בתחום ניהול קופות גמל, אם באמצעות רכישה או בדרך של הקמת חברה חדשה.

בשבוע שעבר הודיעה גחלת כי לצד קבוצת קלי - בית הביטוח הפנסיוני, היא מנהלת מו"מ לרכישת אחזקות בנק המזרחי (60%) בנתיבות, המנהלת ארבע קופות גמל וקרנות השתלמות ("הדר", "להיט", "אשכול" ו"נירית"). שווי נכסי הקופות וקרנות ההשתלמות של נתיבות הסתכם בסוף מארס 2005 בכ-1.66 מיליארד שקל . יש לציין כי אי.בי.אי אחזקות, שתתמזג בגחלת, כבר מחזיקה 20% ממניות נתיבות, וכך גם שותפתה למו"מ, קלי.

גחלת, החברה הבורסאית, שכאמור מחזיקה 39%-49% בחברות העיקריות בקבוצת אי.בי.אי, סיימה את שנת 2004 ברווח של 20.2 מיליון שקל, לעומת 17.6 מיליון שקל בשנת 2003. כרוב העוסקים בשוק ההון נהנתה גחלת מהגאות בשוק שהיטיבה עם כל החברות המוחזקות: ההכנסות מניהול תיקים עלו כחלק מהמגמה בשוק של העברת כספים לניהול מקצועי; הכנסות הברוקראג' עלו עקב עלייה בפעילות של משקיעים מוסדיים ומשקיעי חוץ; הכנסות ניהול הקרנות עלו כחלק ממגמת ההתרחבות והגידול הכללי, במיוחד בחלקו הלא בנקאי של הסקטור. *