בשורה מעודדת נוספת לכי"ל: Great Lakes מייקרת מחירי מוצריה המבוססים על ברום

הודעת החברה האמריקאית, המייצרת מעכבי בעירה, ממשיכה את המגמה של העלאת מחירי הברום, אחד ממקורות ההכנסה החשובים של כי"ל

כשבוע לאחר שחברת אלבמרל, אחת מיצרניות הברום הגדולות בעולם ומתחרתה של כי"ל , העלתה את מחיר הברום הודיעה אמש חברת Great Lakes המייצרת מעכבי בעירה, כי היא מייקרת את מוצריה המבוססים על ברום ב-15 סנט לליברה.

הודעה זו ממשיכה כאמור את המגמה של עליית מחירי הברום בעולם. על פי ההערכות, העלאת המחירים שביצעה אלבמרל הייתה בעשרות אחוזים לעומת המחירים הקודמים וייתכן כי בקרוב תודיע גם כיל על העלאת מחירים נוספת לזו שביצעה במארס.

בהודעתה של אלבמרל נטען כי הביקוש ממשיך לעלות על ההיצע למרות תוספות התפוקה המתוכננות לעתיד הקרוב. על פי סקירה שפרסם בשבוע שעבר האנליסט אורי הרשקוביץ' מלידר, נטען כי כי"ל מתכננת העלאת כושר ייצור במתקניה, בהיקף של 40 אלף טון, בפתיחת צווארי בקבוק.

בחודש מארס דיווחה כי"ל על העלאת תעריפי המוצרים המבוססים על ברום. החברה ציינה כי מחירי הברום בריכוז סידן של 52% יעלו בשיעור של 40 סנט לליברה וכן כי מחירי הברום המורכב עם זרחן וסידן יעלו בשיעור של 65 סנט לליברה. עוד צוין כי העלאת המחירים תתבצע באופן מיידי.

נזכיר כי בשבוע שעבר דיווחה כי"ל על תוצאות שיא ברבעון הראשון של 2005, בהם רשמה רווח של 95 מיליון דולר על הכנסות של 710 מיליון דולר. בעקבות הדו"חות קיבלה החברה שטף של המלצות חיוביות מבתי ההשקעות, ביניהם מריל לינץ' ולידר שהעלו את מחיר היעד למניה. מניית החברה השלימה מאז פרסום דו"חותיה עלייה של כ-10% במסחר בבורסה בת"א.