נתניהו בכנס לשכת עורכי הדין: הצמיחה בישראל - הגבוהה במערב

אמר גם כי האוצר העביר הנחיה לחברות ממשלתיות בדבר איסור על העסקת קרובי משפחה בדרגה ראשונה

"כיום אין עוד העסקת קרובי משפחה בחברות ממשלתיות". כך אמר שר האוצר, בנימין נתניהו, אתמול (ג') בכנס לשכת עוה"ד באילת.

לדברי נתניהו, האוצר העביר הנחיה לחברות ממשלתיות, בדבר איסור על העסקת קרובי משפחה בדרגה ראשונה. לדעתו, יש מקום להנהיג סטנדרט מקובל למינויים פוליטיים, שיאפשר למנות בעל השקפות עולם דומות לאלה של השר, אך שיהיה בעל הכישורים הטובים ביותר לתפקיד.

בהתייחסו להצעת החוק לביטול הדרישות המיוחדות למינוי חברי מרכז לחברות ממשלתיות, ציין נתניהו, כי הוגשו תיקונים להצעה, והוא מקווה שהתיקונים יתקבלו.

נתניהו אמר עוד, שכדי לתת תמריץ לפעילות הכלכלית ולהביא לצמיחה, יש לצמצם את הוצאות הממשלה ולהוריד מיסים. נתניהו אמר: "פתחנו מונופולים כמו הנמלים ועכשיו הבנקים, הפרטנו גופים שחיכו להפרטה עשרות שנים, כמו בזק, אל-על, בנק דיסקונט, צים. גם לאומי יימכר. גם בתי הזיקוק. אני רוצה שתהיה שם תחרות, לא שהם יעברו ממונופול ממשלתי למונופול פרטי".

לדברי נתניהו, "היום, המשק שלנו צומח יותר מכל מדינה מערבית אחרת, ובגלל הצמיחה יש לנו יותר מיסים. אנחנו יכולים לתת חצי מיליארד שקל לתרופות, להחזיר כסף לקשישים, להקים מפעלי הזנה ל-150 אלף איש. אצלנו הצמיחה היא 4%, ונצמח עוד. יש לנו יכולות טכנולוגיות שאין בקפריסין ואין באירלנד. אנחנו יכולים להדביק את הפער".