אושרה התוכנית הארכיטקטונית לבניית 700 דירות במתחם הגוש הגדול בת"א

"במתחם עתידות להיבנות 700 דירות; כיום, מחיר קרקע ליחידת דיור במתחמים אלו הוא מהגבוהים בגוש הגדול ועומד על כ-180 אלף דולר לקרקע לדירה"

בעלי המגרשים בחלקו המערבי של הגוש הגדול צעדו צעד נוסף בדרך לקבלת היתרי הבנייה. הוועדה המקומית לתכנון ולבניה ת"א אישרה השבוע את התוכנית הארכיטקטונית לבניית 700 דירות ב-30 בניינים, באזור שמדרום להמשך רחוב אינשטיין ומערבה מרחוב לוי אשכול. במתחם הגוש הגדול, מצפון לשדה דב בת"א.

הבעלות במתחמים שייכת לקבוצה של מאות בעלים פרטיים, שהכינו בשיתוף עם עיריית תל אביב ובאמצעות עורכי הדין (אשר מונו מטעם ביהמ"ש עוד בשנת 1980 במטרה לדאוג לפירוק השיתוף במתחם) את תוכנית העיצוב. תוכנית העיצוב החדשה משפרת את רמת הבניינים במבננים אלה וזאת לאור לקחי העבר בתכנון המבננים הצפוניים בגוש הגדול.

בהתאם לתוכנית, הורחבו הדרכים והוספו מקומות חניה הניצבות למדרכה. כמו כן, לראשונה אושרה בניית חניון תת קרקעי לכל בניין. בנוסף, הוכפל המרחק בין הבניינים והרחובות.

לדברי אחד מהמפרקים, עו"ד אייבי נאמן, "אנו צופים שמרבית הבעלים במתחם ישלמו מיידית את דמי הפיתוח וכי המתחם כולו יפותח ויבנה במהרה. במתחם עתידות להיבנות 700 דירות על אחת מעתודות הקרקע היקרות במדינה. כיום, מחיר קרקע ליחידת דיור במתחמים אלו הוא מהגבוהים בגוש הגדול ועומד על כ-180 אלף דולר לקרקע לדירה".