משרד התחבורה מקדם מכרז להכנת הנחיות לתכנון כבישים ומחלפים. אגף תכנון תחבורתי, בראשות המהנדס ישעיהו רונן, פרסם השבוע מפרט טכני להכנת הנחיות לתכנון כבישים. הרעיון הוא לקבוע סטנדרטים אחידים לתכנון, תוך שמירה על איכות וראייה כלל מערכתית של סביבה, חיסכון בקרקע ובטיחות.
משרד התחבורה מבקש להבטיח איזון בין כבישים ומחלפים ומדיניות פיתוח חסכונית בקרקע, תוך שמירה מרבית על הנוף הפתוח. עקרונות התכנון ייקחו בחשבון שיקולים מערכתיים, פועל יוצא ממדיניות התכנון הארצית כדוגמת ייעול מערכת הדרכים ע"י המרת נסיעות לתחבורה ציבורית, מניעת מפגעים סביבתיים, ושמירת השטחים הפתוחים.
נכון להיום, השיקולים המנחים את עקרונות התכנון מתייחסים בעיקר להיבטים של יעילות ובטיחות מערכת הדרכים.
בכוונת המשרד לעדכן את השיקולים המנחים ועקרונות התכנון לדרכים בינעירוניות, כך שייכללו כל השיקולים המערכתיים והסביבתיים.
רונן אמר, כי במשרד התחבורה הוחלט לעשות סדר ולקבוע סטנדרט אחיד בתכנון. "קל לבוא בטענות לקבלנים ולמתכננים על ביצוע עבודה ברמה שאינה איכותית כל עוד אין סטנדרט תכנוני אחיד. החלטנו לשדרג את רמת התכנון והביצוע בארץ ולייצר תורה כתובה מקיפה בעברית. להגדיר באופן ברור את הדרישות שלנו גם מהמתכננים וגם מהמבצעים. עד היום התורה עברה כתורה שבעל פה", אמר.
משרד התחבורה מגבש תוכנית מקיפה לקביעת סטנדרטים אחידים בתחומים נוספים, כך למשל במתקני חנייה, מעקות נתיבי תחבורה ציבוריים, תחנות תדלוק לאורך כבישים ועוד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.