מבקשים שוב אישור חורג: בעלי עסקים בפאואר סנטר בצומת ירקון עתרו נגד סגירת המתחם והריסתו

לטענתם, החלטת הוועדה המחוזית לא להאריך את האישור היתה פגומה, בניגוד לדין ומשיקולים פסולים

בעלי עסקים במתחם הפאואר סנטר שבצומת ירקון בפ"ת, עתרו היום (א') לבית המשפט המחוזי בת"א, להורות על ביטול החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז המרכז מנובמבר 2004, על סגירת והריסת המתחם.

הוועדה המחוזית דחתה את בקשת העותרות: הכשרת הישוב, קניונים ומרכזי מסחר, ל.א. שטרית נכסים, הילת השרון השקעות וע. לוזון נכסים והשקעות, להארכת ההיתר לשימוש חורג במתחם.

העותרות טוענות, כי החלטת הוועדה היתה פגומה בניגוד לדין ומשיקולים פסולים. לטענת העותרות, הפאואר סנטר אוחז בהיתר בנייה והיתר לשימוש חורג, שפקע נוכח סירוב הוועדה המחוזית להאריך אותו.

העותרות טוענות, כי הוועדה נהגה בחוסר עקביות משווע שעה שהיא עצמה קבעה בעבר, כי אין בשימוש במתחם משום סטייה ניכרת, ואילו הפעם החליטה כי מדובר בסטייה ניכרת.

העותרות טוענות, כי המשיבה התעלמה מההתקדמות של תוכנית המתאר המחוזית, בה שטח המתחם מיועד בין היתר לצרכי מסחר.

לטענתן, ידוע למשיבה כי בעתיד הקרוב מאוד לא תהיה כל מניעה להכיר במתחם המסחרי, אף בדרך המלך ולא בדרך של שימוש חורג. העותרות מציינות, כי בעלי העסקים עומדים כיום בפני כתבי אישום הנובעים מעמדתה של המשיבה.

העותרות מבקשות מבית המשפט להורות על ביטולה של ההחלטה ולהורות על הארכת תוקף האישור לשימוש חורג ו/או עד למתן אישור חדש לשימוש חורג.

לעתירה צורפו רכבת ישראל ו-13 בעלי עסקים נוספים ביניהם אייס, סופר פארם, המשביר אופנה, אופיס דיפו וצומת ספרים. (עת"מ 1865/05).