השלדים הבורסאים חוזרים לגודל טבעי: עסקת המיני-ברים של ברדוגו התכווצה למיליון דולר

מניות סולוג קרסו ב-50% מהמחיר שבו רכשו כלל ביטוח והמוסדיים מחצית ממניותיו של ברדוגו

דומה שהטרנד לפיו "קטן הוא יפה" מאבד לאחרונה מקסמו. על כך תעיד דיאטת השווי שחוו לאחרונה מספר חברות, שמניותיהן נהנו מתחילת השנה מזינוק של מאות אחוזים: השלדים של קבוצת ברונפלד-שירצקי, סידב, סלטי שמיר, קיש קרור ואחרות.

שלד נוסף ששוויו תפח בתוך מספר שבועות, ולאחרונה חוזר לגודלו הטבעי, הוא זה של חברת אופק אתגרים (לשעבר סולוג), שלד בורסאי הנמצא מתחילת השנה בשליטתו של מנכ"ל מפעל הפיס לשעבר, יעקב ברדוגו.

אופק אתגרים, ששילשה את שוויה בעקבות העברת השליטה, חזרה לאחרונה למחיר שלפיו רכש ברדוגו את מניותיו מידיהם של בני משפחת גולוס. זאת לא לפני שברדוגו הספיק למכור לשורה של גופים מוסדיים, וכלל ביטוח בראשם, מחצית מאחזקותיו במחיר גבוה ב-50%, ששיקף לחברה שווי של 18 מיליון שקל (ואיפשר את יציאתה מרשימת השימור).

בסוף חודש בפרואר רכש ברדוגו 85.9% ממניות סולוג תמורת 10.3 מיליון שקל וקיבל לידיו שלד בורסאי עם סכום דומה בקופה. פעילותה העסקית של סולוג בענף הטקסטיל ורשת חנויות החברה נמכרו במסגרת העסקה לחברת הנעליים בריל.

מיד לאחר העברת השליטה דיווחה סולוג, כי בכוונתה להתקשר בהסכם מימון שהיקפו 10 מיליון דולר עם חברת Homi Outsource Management International (הומי), חברה ציבורית אמריקאית הנסחרת ב-OTC - הבורסה שמעבר לדלפק בניו יורק.

הומי, בבעלות קבוצת משקיעים ישראלית בראשות אברהם בחרי (רב בריח) נוצרה בעקבות מיזוגה של חברת בר-טק ים תיכון לתוך שלד בורסאי לפני כארבע שנים. החברה מתמחה בהתקנה והפעלה של מיני-ברים ממוחשבים ועד כה סיפקה את הטכנולוגיה ל-15 בתי מלון ב-6 מדינות בעולם (סה"כ 4,800 מיני-ברים). הומי רשמה ב-2004 הכנסות של 1.6 מיליון דולר והפסד של 732 אלף דולר ולה הון עצמי של פחות ממיליון דולר.

עם פרסום ההודעה אודות עסקת המימון מסר ברדוגו כי: "אנחנו רואים חזון מאוד גדול בתחום האאוטסורסינג לבתי מלון בכלל, ושל מיני-ברים ממוחשבים, בפרט. מדובר בתחום שמתחיל לתפוס תאוצה ברשתות הגדולות, כמו הילטון ושרתון".

אלא שלפני כשלושה שבועות (זמן קצר קודם שדיווחה על ביטול של הנפקת אג"ח מתוכננת) הודיעה אופק אתגרים, כי התחייבות החברה למימונה של הומי הועמדה על סך של 1.1 מיליון דולר בלבד (90% פחות מההתחייבות המקורית), כאשר במקביל התבטלה זכות החברה לאופציות כלשהן בהומי בגין הענקת המימון. *