חברת שי מוצרי איכות תובעת 370 אלף שקל משרית חדד

טוענת כי חדד איחרה באופן משמעותי להופעה באירוע מסחרי, בו היתה אמורה החברה להשיק מוצרים חדשים בפני בעלי חנויות צילום

"יש חגיגה, אומרים, בעיר מסיבה". כך שרה הזמרת שרית חדד, אולם מתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בת"א עולה, כי חדד ואמרגנה, אבי גואטה, דווקא השביתו מסיבה של חברת "שי מפעל לאלבומים ומוצרי פרסום", בטירה בגעש. חדד וגואטה, כך נטען, "התקשרו בחוזה במירמה ובהטעיה, מתוך כוונה להוציא כספים מאיתנו בתרמית", טוענת חברת שי.

בתביעה על סך 370 אלף שקל, שהגישה החברה באמצעות מנהלה, אהרון גינזברג, נטען כי חדד אמורה היתה לתת הופעה בת 70 דקות לפני כשבועיים, באירוע מסחרי, בו היתה אמורה "שי" להשיק מוצרים חדשים בפני ציבור בעלי חנויות הצילום. מעבר לקולקציית המוצרים החדשים בתחום האלבומים, המסגרות ואביזרי צילום, שהוצגו באותו ערב, הדגיש גינזברג בהזמנה ששיגר לכ-1,500 בעלי חנויות צילום וצלמים, כי "מסמר הערב" יהיה הופעתה של שרית חדד.

מאחר שהמוזמנים למופע היו בעלי חנויות שיגיעו מכל קצות הארץ, גינזברג טוען כי הבהיר לחדד ואמרגנה שהמוזמנים לא יוכלו להישאר לאחר חצות, משום שעליהם לפתוח את חנויות הצילום למחרת בבוקר. לכן, לדבריו, סוכם שההופעה תתחיל ב-22:45 ללא אפשרות איחור, ושחדד תתייצב בסביבות השעה 22:30. חדד, אגב, היתה אמורה לגרוף לכיסה 50 אלף שקל בעבור ההופעה.

"בדיעבד", טוען גינזברג בתביעה, "התברר כי חדד וגואטה רימו את התובעת", משום שהיתה לה הופעה ביום הסטודנט בטכניון בחיפה, שנקבעה לשעה 21:15, "מכאן, שהנתבעים חתמו עם התובעת חוזה, כשידעו בבירור כי לא יוכלו להגיע ב-22:30 לטירה בגעש, ובטח לא להתחיל את ההופעה ב-22:45". בפועל, טוען גינזברג, חדד סיימה את ההופעה בטכניון ב-22:05 והגיעה לטירה בגעש רק ב-23:10. "באותה עת, המוזמנים התפזרו (כשהם) נזעמים על הבטחה שלא קיימה חברת שי. המוזמנים הרגישו מרומים ונפגעים, מאחר שטרחו להגיע מכל קצות הארץ".

לדברי גינזברג, כאשר הגיעו סוף סוף השניים, הוא עמד במגרש החנייה בחוץ "מרוב בושה וצער". האמרגן גואטה, לדבריו, סירב אפילו לצאת מרכבו כדי לראות ש"האולם ריק ואין בפני מי להופיע", ואף אמר לו: "אני שמח שאין הופעה וגם ישמח המתחרה שלך, שיקבל הופעה יפה של שרית במוצ"ש", כשהוא רומז לאירוע של החברה המתחרה בו אמורה חדד להופיע. "זה פשוט רוע לב ולעג", אומר גינזברג הפגוע.

חדד ואמרגנה, הוא טוען, "גרמו נזק, רימו את התובעת, וממשיכים במירמה בכך שמסרבים להחזיר את המקדמה בסך 23 אלף שקל, למרות שהפרו את החוזה ולא קיימו את ההופעה. מדובר בנתבעים רודפי בצע, לא מדובר בנתבעים מסכנים חלילה, אלא באמרגן עתיר נכסים וזמרת שגורפת הון מהופעותיה. חדד מהווה כוח משיכה לאירועים ובזכותה, ובזכות האולם המפואר והתפריט היוקרתי, ציפתה החברה כי תיצור אווירה אוהדת אצל הלקוחות הפוטנציאליים, כשהתוצאה הנצפית (היא) מכירות המלאים והמוצרים החדשים".

חברת שי טוענת לפגיעה קשה במוניטין ובאמינות שלה. בשל הפרת ההסכם, "התובעת לא השיגה את מטרתה. נהפוך הוא, היא זכתה לתדמית שלילית ולזעם מלקוחותיה, שהרגישו מרומים ומושפלים בכך שהביאו אותם מאילת עד קריית שמונה, לראות הופעה של אמן צמרת, ובסופו של דבר לא מימשו את ההבטחה. חלק גדול מהמוזמנים סבור, כי מדובר היה בגימיק שנועד למשוך אותם לאירוע, ולא היתה כוונה כלל לקיים את ההופעה".

טרם הוגש כתב הגנה (ת.א. 31646/05).