מנירב: פס"ד המחוזי בנצרת סולל את הדרך להכרה בתואר שני לצורכי מס

נשיא לשכת רוה"ח מתייחס לפסק הדין שקבע, כי רו"ח שלומד לתואר ראשון במשפטים לא יוכל לנכות את שכר הלימוד

פס"ד המחוזי בנצרת, כי רו"ח שלומד לתואר ראשון במשפטים לא יוכל לנכות את שכר הלימוד, סולל דרך להכרה בתואר שני לצורכי מס הכנסה. כך אמר נשיא לשכת רוה"ח, עופר מנירב.

השופט ניסים ממן קיבל את עמדת פקיד השומה בטבריה, כי לימודי תואר ראשון הם בבחינת יצירת יתרון מתמיד ולא שמירת הקיים, אך ציין, שהשתלמות בנושא משפטי לרו"ח, אפילו בהיקף רחב, עשויה להיחשב הוצאה מוכרת.

לדברי מנירב, ההחלטה סוללת את הדרך להכרה בתואר שני, כשהוא בבחינת הרחבת ידיעות בתחום המקצוע. "אף שכאן מדובר ברו"ח המבקשים ללמוד משפטים, כל בעל מקצוע שרוצה תואר שני בנושא הקשור לעבודתו, לא יוכל פקיד השומה למנוע ניכוי הוצאות הלימודים".

להערכתו, תוכנית לימודי המשפטים הייחודית לרו"ח באוניברסיטת בר-אילן, שנבנתה בשיתוף לשכת רוה"ח, תוכר כשתגיע לדיון בביהמ"ש. "אני משוכנע שאם בפני השופט היתה סוגיה של תואר שני במשפטים לרו"ח, ההחלטה היתה מתהפכת", אמר.

לפני כמה חודשים הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק של ח"כ אהוד רצאבי, בשיתוף עם לשכת רוה"ח, המאפשרת הכרה בהוצאות שכר לימוד לתואר ראשון ושני.

לדברי מנירב, חוק כזה יגדיל את מספר הלומדים באוניברסיטאות ואת שוויון ההזדמנויות, יפרוס את ההוצאה על מספר שנים, וישתלב עם דברי ממן, כי לימודים לרכישת מקצוע הם הוצאה הונית.