הסדר טיעון: לא יוחמר המאסר על תנאי לבעלי דגם מערכות שהורשע בעבירות ני"ע

ישראל אשר נדון לשנת מאסר על תנאי; הקנס אותו ישלם הוכפל פי ארבעה ל-750 אלף שקל

פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) וישראל אשר מת"א הגיעו לידי הסדר טיעון, בעקבות הערעור שהגישה הפרקליטות על קולת עונשו של אשר, בעל השליטה, היו"ר והמנכ"ל בחברת דגם מערכות. החברה עוסקת במערכות הדרכה לתחומי טכנולוגיה שונים.

עונש המאסר על תנאי למשך שנה שהוטל על אשר בבית משפט השלום, יישאר בעינו ותחילתו היא מ-5.6.05. הקנס שהוטל על אשר ועל חברת י.אשר אחזקות שבבעלותו, בסך 100 אלף שקל על כל אחד, יוגדל ויעמוד על 375 אלף שקל לכל אחת מהם.

אשר הואשם בבית המשפט השלום בינואר 2005 בביצוע 39 עבירות של שימוש במידע פנים על-ידי איש פנים, ובעבירה על חוק ני"ע של הנעה בדרכי תרמית. חברת י.אשר אחזקות הורשעה בשימוש במידע פנים והנעה בדרכי תרמית.

על-פי כתב האישום, הנאשמים רכשו 9.5% ממניות של דגם מערכות תוך שימוש במידע פנים, וזאת שבועיים לפני פרסום ההודעה על חלוקת דיבידנד בסך 17 מיליון שקל. עם פרסום ההודעה עלו שערי המניות של החברה בשיעור של 7%. אשר הורשע בכך שרכש כמות נוספת של מניות תוך שימוש במידע פנים.

הפרקליטות עירערה על קולת העונש בנימוק, כי הוא מהווה סטייה חמורה מנורמת הענישה הראויה, כאשר העונש על כל אחת מהעבירות הוא חמש שנות מאסר.

נציגת הפרקליטות נימקה את חתימת הסדר הטיעון בכך שכשירותו של אשר לשמש כדירקטור תישלל לאור הרשעתו. הסניגור ציין, כי חלק מההסדר ויתר אשר על הגשת ערעור על הרשעתו. השופטים דבורה ברלינר, אסתר קובו וקובי ורדי קיבלו את ההסדר.