נטוויז'ן הפעילה קו נוסף של 2 מגהביט מחיפה ל- IIX

בעוד כשבועיים יחוברו נטוויז'ן וספקיות נוספות ל-IIX בקווי ATM רחבי פס

אפי לנדאו

חברת האינטרנט נטוויז'ן שכרה והפעילה קו נוסף של 2 מגהביט ברשת סיפרנת של בזק, החל מיום ד' בשבוע שעבר. הקו מופעל בין חוות השרתים של נטוויז'ן בחיפה לבין צומת האינטרנט הישראלי (IIX) בפתח תקווה.

בכך למעשה שוחרר הפקק של שוק האינטרנט הישראלי, והגלישה לאתרים המקומיים הפכה, כמעט בכל המקרים, למהירה בהרבה מאשר לפני כן.

הצעד של נטוויז'ן בא בעקבות כתבה ב"גלובס" לפני 3 שבועות וכתבות מעקב שפורסמו לאחר כן. כתבה מסכמת תפורסם מחר (ב') במוסף היי-טק.

עוד נודע, כי לאחר מו"מ ארוך שנוהל, בין היתר, על דפי "גלובס", הסכימה בזק להתקין באתר נטוויז'ן מבואה לקו ATM ברשת הפנימית שלה, בזקום. לפיכך, עתידה נטוויז'ן להפעיל בתוך שבועיים קו ATM של 10 מגהביט ל-IIX, ולאחר מכן אף להגדיל אותו לרוחב פס של 25 מגהביט.

במקביל, רוכש ומתקין איגוד האינטרנט הישראלי מבואה גדולה במיוחד של רשת בזקום, ברוחב פס של 155 מגהביט, שתותקן ב-IIX ותאפשר לכל ספקי האינטרנט העובדים ברשת בזקום, כולל נטוויז'ן, להתחבר ל-IIX בקווי ATM רחבי פס.

משמעות כל הצעדים אלה היא, שלגולשים הישראלים יהיה הרבה יותר קל ומהיר לגלוש לאתרים ישראליים. נטוויז'ן מאחסנת כיום על שרתיה כ-%70 מהאתרים הישראלים. לאחר פתיחת הקווים, הגישה לאתרים אלה על ידי גולשים שאינם מנויי נטוויז'ן, תהיה מהירה כמעט כמו של מנויי החברה.

מנהל ה-IIX, דורון שקמוני, אומר שכבר היום, לאחר הפעלת הקו הנוסף של 2 מגהביט על ידי נטוויז'ן, מהירות הגלישה לאתרים שנמצאים בנטוויז'ן גדלה כמעט עד למהירות המודם המותקן במחשבי הגולשים