יש כסף, אין מושבעים? חבר מושבעים בקליפורניה זיכה את זמר הפופ מייקל ג'קסון

ג'קסון זוכה מכל ההאשמות, לפיהן הוא התעלל מינית בילד בן 13 בשנת 2003, והגיש אלכוהול לילד זה במטרה להתעלל בו

חבר מושבעים בסנטה מריה קליפורניה מצא אמש את כוכב הפופ מייקל ג'קסון זכאי. מאות מעריצים, שצבאו על שערי בית המשפט, הריעו למשמע פסק הדין.

ג'קסון בן ה-46 זוכה מכל ההאשמות, לפיהן הוא התעלל מינית בילד בן 13 בשנת 2003, והגיש אלכוהול לילד זה במטרה להתעלל בו. כמו כן, ג'קסון הואשם שתכנן להחזיק את הילד ואת משפחתו שבויים בחווה שלו, נוורלנד.

אילו נמצא אשם, ג'קסון עשוי היה להכנס לכלא ל-20 שנה.

ג'ין רוזנבלות' מהפקולטה למשפטים באוניבריטת דרום קליפורניה, "במשפט היה ספק סביר. היו יותר מדי בעיות אמינות עם עדי התביעה".

התובע המחוזי בסנטה ברברה, טום סנדון, אמר בעת מסיבת עיתונאים, כי הוא לא מתכוון לערער על החלטת המושבעים, "אני לא מתכוון להביט אחורה ולהתנצל על משהו שעשינו. עבודתנו הייתה מאד יסודית ומצפונית".

החולשה הגדולה ביותר של התביעה נחשבת לעדותה של אמו של הילד התובע. במהלך המשפט, עורכי דינו של ג'קסון טענו, כי היא ביצעה הונאת סעד, ובמקרה אחר היא זייפה ראיות כדי לזכות בפשרה.

אחת מן המושבעות, שהזדהתה רק על פי מספר המושב שלה, הביעה תמיהה, "איזו אמא תאפשר לכך לקרות, לנדב את הילד שלה לישון עם מישהו?".

רוברט וויסברג, פרופסור בבית הספר למשפטים בסטנפורד סבור, כי "ג'קסון הוא כל כך מוזר, שייתכן כי המושבעים האמינו שהוא מסוגל להזמין ילדים למיטתו בלי שיקרה משהו לא חוקי".

במהלך ארבעת חודשי המשפט ההגנה הסתמכה חלקית על עדותם של מנחי תכניות האירוח, ג'יי לנו וכריס טאקר, שהכירו את הילד בשנת 2000, עת הוא נלחם בסרטן. הם הודו, כי היו להם ספקות באשר לילד.