השופטת בלהה גילאור מונתה לנשיאת ביהמ"ש המחוזי בחיפה

תחליף את הנשיא הפורש, השופט מיכה לינדנשטראוס, שנבחר לאחרונה לתפקיד מבקר המדינה

כצפוי, השופטת בלהה גילאור מונתה לנשיאת בית המשפט המחוזי בחיפה, במקומו של הנשיא הפורש, השופט מיכה לינדנשטראוס, שנבחר לאחרונה ע"י הכנסת לתפקיד מבקר המדינה.

בלהה גילאור שמעה הבוקר על המינוי משרת המשפטים, ציפי לבני, ומנשיא בית המשפט העליון, השופט אהרן ברק. בסבב המינויים האחרון לבית המשפט העליון, הועלה שמה של גילאור כאחת המועמדות, שנבחנו ע"י הוועדה לבחירת שופטים.

גילאור, ילידת חיפה בת 61, כיהנה בשנתיים האחרונות כסגנית הנשיא, ועסקה בעיקר בתיקי פירוקים ופשיטת רגל של חברות וכן בתחומי המשפט המינהלי. בעבר, נחשבה גילאור לשופטת פליליסטית, וישבה בתיקי פשע רבים.

השופטת החיפאית זוכה להערכה מקצועית ואישית רבה, ואיש לא הופתע מן המינוי. עורכי דין שהופיעו בפניה מספרים, כי היא שופטת סבלנית וסובלנית מאוד, וידועה במזג שיפוטי נוח ביותר. מעבר לכך, הם אומרים, גילאור בקיאה בחומר, תכליתית וחרוצה.

לפני שנה בדיוק הורתה גילאור למדינה ולמשרד לאיכות הסביבה לסלק את החומרים המסוכנים משטח מפעל תעשיות אלקטרוכימיות בעכו, בשל האיום הבטיחותי החמור. היא הורתה על סגירת המפעל, מה שעורר סערה בשל הצורך לפטר את 250 העובדים. עם זאת, לא שכחה גילאור להתייחס גם אליהם בהחלטתה: "כל הגורמים המעורבים בתהליך הביעו במילים חמות את הערכתם לעובדים, ואת צערם על-כך שמשפחות רבות מאזורי מצוקה יימצאו ללא עבודה".

השופטת גילאור הוסמכה כעורכת דין בשנת 69', ומאז עבדה כעורכת דין שכירה במשך 13 שנים. לאחר מכן, הפכה לשותפה במשרד ועסקה בעיקר בכל תחומי המשפט האזרחי והמסחרי, במשך חמש שנים נוספות.

בשנת 82' מונתה גילאור לשופטת שלום בחיפה, ובמקביל לרשמת בבית המשפט המחוזי בעיר. שנתיים אחר כך, מונתה לשופטת בפועל של המחוזי, תפקיד בו כיהנה במשך שש שנים. בשנת 90' זכתה גילאור למינוי של קבע כשופטת במחוזי. בין לבין, במשך 4 שנים היא שימשה כמרצה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה.