למקרה של הפסד: התובעים יפקידו 300 אלף שקל שישמשו להוצאות הנתבעים

ביהמ"ש המחוזי בנצרת חייב את יעקב אלאלוף וחברת מיכלים להפקיד את הסכום כערובה להוצאת הנתבעים, במקרה של דחיית התביעה בסך 10 מיליון שקל

בית המשפט המחוזי בנצרת חייב את יעקב אלאלוף וחברת מיכלים לתעשיה וחקלאות, להפקיד 300 אלף שקל במזומן. סכום זה יהווה ערובה להוצאת הנתבעים, במקרה של דחיית התביעה בסך 10 מיליון שקל.

התביעה הוגשה לפני כשנה נגד בנק לאומי, איש העסקים רובי גולדשטיין, מאיר כנפי ועוה"ד סמיר סולימאן ויעקב רבינוביץ', בקשר לסכסוך הנוגע לרכישת נכסים. בקשת הנתבעים לסילוק התביעה על הסף, בנימוק שסיכוייה להתקבל קלושים, נדחתה.

לאחר מכן הגישו הנתבעים, באמצעות עו"ד מלי בארי, בקשה להפקדת ערובה להבטחת תשלום הוצאותיהם, במידה שתידחה התביעה. לטענתם, סיכויי התביעה להתקבל קלושים, משום שעילת התביעה כבר התיישנה, מאחר שמדובר במעשים משנת 1996.

הנתבעים גם טוענים כי התובעים אינם פורעים את חובותיהם וכי הם בקשיים כלכליים, שעלולים למנוע מהם לשלם הוצאות במקרה של דחיית התביעה. התובעים השיבו, כי הנזקים שהם טוענים להם התרחשו גם לאחר שנת 1996, ולכן לא התיישנה עילת התביעה.

השופט אברהם אברהם נעתר לבקשת הנתבעים וקבע, כי על יכולתם הכלכלית הירודה של התובעים ניתן ללמוד מערעור שהגישו לבית-המשפט העליון, על החלטה שלא לפטור אותם מהפקדת עירבון. (ת.א. 1024/04).