המפרק הזמני של פנטין גרופ לביהמ"ש: נתגלו אי סדרים וחשש לנטילת כספים ע"י בעלי העניין

"יש מקום לשכור מומחה לצורך בדיקת פעולות שבוצעו וקבלת החלטות באשר לנקיטת הליכים נגד נושאי המשרה"

עו"ד אילן מדוויר, המפרק הזמני של פנטין גרופ, סבור, כי לאור אי הסדרים לכאורה שנתגלו עד כה בכל הקשור לניהול החברה והחברות-הבנות, והחשש לפיו בעלי עניין בחברה נטלו כספים לעצמן, יהיה מקום, לאחר שהצטברו כספים בקופת הפירוק, לשקול שכירת שירותיו של מומחה בחקירות כלכליות לצורך בדיקת הפעולות שבוצעו וקבלת החלטות באשר לנקיטת הליכים כנגד נושאי המשרה.

בדו"ח שהגיש לבית המשפט נאמר עוד, כי עם קבלת מלוא החומר מהעובדים אודות מעשיו של ציקי פוקס (שהקים וניהל את החברה הבת בהולנד ושימש קודם לכן כמנכ"ל משותף בפנטין גרופ) תישקל האפשרות להגיש בקשה לחוקרו ולחייבו בתשלום כספים לקופת הפירוק מכוח אחריותו כנושא משרה.

לדברי המפרק, אפשרות זו ראוי שתיבחן אף ביחס לנושאי משרה נוספים בחברה.

בדו"ח נאמר, כי עובדים ונושאי משרה בחברה טענו, כי בעת שפוקס הקים במהלך 2004 את החברה-בת בהולנד, הוא הקים במקביל יחד עם עובדי החברה, חברה מתחרה בפנטין גרופ ובחברה הבת, אשר פועלת אף היא בהולנד. זאת בשעה שפנטין גרופ מימנה מקופתה את הקמת החברה בהולנד, נשאה בשכרו של פוקס ומימנה את מעברו של פוקס ובני משפחתו להולנד.

למפרק הזמני נמסר מידע אודות שימוש שלא כדין שכביכול עשה פוקס בכספי החברה והחברה הבת.

מדוויר מונה לפני שלושה חודשים כמפרק הזמני של פונטין גרופ. החברה שעסקה במתן שירותי פיתוח עסקי ובתיווך בין החברות בארץ לחברות בחו"ל הפסיקה את פעילותה בנובמבר 2004. לחברה אחזקות ב-24% מקרן הון הסיכון פנטין אירופה, אשר שינתה את שמה מאביב וונצ'ר קפיטל לפנטין גרופ, וחברה-בת בצרפת, המנוהלת על-ידי אריה גז אחד ממייסדי פנטין גרופ. (פש"ר 1336/05).