עיריית פ"ת מבקשת מביהמ"ש לאפשר נתינת אישורים חורגים במתחם ירקונים

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אסרה נתינת אישור חורג ב-7,500 דונם, אשר לטענת העירייה הם מקור פרנסה לאלפים מתושבי העיר

עיריית פתח תקווה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר מבקשות לבטל את ההחלטה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, אשר אסרה מתן היתר לשימוש חורג בשטח מתחם ירקונים.

העירייה טוענת, כי הדבר יביא לסגירת עסקים רבים בצפון פ"ת ובכללם רשת חצי חינם, צומת ספרים, סופר פארם, אייס קנה ובנה והיפר רוזנפלד.

בפברואר 2005 פורסמה באמצעות אתר האינטרנט של משרד הפנים החלטה של המועצה הארצית, אשר התקינה תנאים מגבילים להפקדתה של התוכנית באיזור צפון פ"ת ומתחם ירקונים.

ההחלטה מתייחסת ל-7,500 דונם, אשר לטענת העירייה כולל את אחד מאיזורי המסחר החשובים בפ"ת. לטענת העירייה, הוא מהווה מקור פרנסה למאות אם לא לאלפים מתושבי העיר ומקור מימון לעירייה.

העירייה אומרת, כי מזה 100 שנה היא מקדמת תוכנית מתאר אשר מטרתה להסדיר את השימושים המותרים באיזור מתחם ירקונים. על-פי תוכנית המתאר הישנה של פ"ת, האיזור מיועד לחקלאות.

ב-2000 תוכננה תוכנית חדשה שמטרתה לשנות את ייעוד השטחים. לטענת העירייה התוכנית זו נעשתה בתאום עם המועצה הארצית והוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

לטענת העירייה, פרסום התנאים המגבילים לבנייה ושימושים בצפון העיר, משמעותם היא הקפאת המצב התכנוני של צפון פ"ת. לדברי העירייה, לאור החלטת המועצה הארצית, העסקים במתחם צפויים להיסגר.

טענה נוספת שמעלה העירייה היא, כי הוועדה המחוזית נוקטת איפה ואיפה שכן יחסה לשימושים חורגים של גני אירועים, שרובם מצויים באיזורים חקלאיים, הוא מקל, לעומת ההחלטה האמורה לגביה.

את העתירה הגישו עוה"ד אהרון שפרבר, אלי הלפרן ורונית אלפר.