עתירה לביהמ"ש למנוע גירוש 63 סטודנטים פעילים פוליטית שנמלטו מאתיופיה

העותרים: באתיופיה נשקפת לנו סכנת חיים, מאחר ופעילותנו נחשבה כהסתה נגד השלטון

63 סטודנטים פעילים פוליטית שנמלטו על נפשם מאתיופיה והגיעו לישראל בדרכים שונות, אם באופן חוקי באשרת תייר דרך נמל התעופה ואם בדרך של הסתננות דרך הגבול המצרי, עתרו היום (א') לבית המשפט המחוזי בת"א להורות על עיכוב גירושם מהארץ עד אשר תתקבל בעניינם תשובת שגרירות קנדה בנוגע לאפשרות להגר לקנדה או לחילופין עד אשר יוחלט בעניינם על-ידי ארגון האו"ם.

בעתירה נאמר, כי לעותרים נודע, כי שגרירות אתיופיה בישראל הנפיקה להם תעודות מעבר ומשכך הם מועמדים מעתה לגירוש מהארץ בכל עת ולדבריהם לא ניתן לגרשם למדינה בה נשקפת להם סכנת חיים כאשר עומדת בפניהם האפשרות להגר לקנדה בהליך הנמצא בעיצומו. בעתירה נאמר כי העותרים שנמלטו על נפשם מאתיופיה ואשר סורבו על-ידי האו"ם להכרה כפליטים שוהים בכלא הישראלי של סירוב לצאת לארצם, כבר חודשים רבים, חלקם אף מעל לשנה.

לדברי העותרים, באמצעות עו"ד יעל כץ מסטבאום, לאחרונה התרבו הידיעות מאתיופיה, כי התדרדר המצב הביטחוני והפוליטי במדינה וכי רבים מהפעילים הפוליטיים נעצרים ונשקפת סכנה ממשית לחייהם.

העותרים טוענים עוד, כי הם נחשבים לאופוזיציה למשטר ולאחרונה נעצרו באתיופיה ארבעה אנשים ממוצא אתיופי שגורשו מישראל ואין מידע על מצבם.

העותרים מדגישים כי עניינה של העתירה הוא הפקרת ביטחונם האישי על-ידי חיובם לצאת לארץ מוצאם מאתיופיה בה נשקפת להם סכנת חיים, מאחר ופעילותם באתיופיה נחשדה כהסתה כנגד השלטון והימנעות בית המשפט ממתן צו ביניים המורה על עיכוב צו ההרחקה נגדם, עלולה להמיט עליהם נזק בלתי הפיך ולהפוך את העתירה לתיאורטית. (עת"מ 1948/05)