אחרי מו"מ שנמשך שנתיים: דרך ארץ תסלול את החלק הצפוני של כביש חוצה ישראל

החברה תשקיע בפרויקט 150 מיליון דולר * המדינה תערוב לנפח תנועה בהיקף 120 מיליון דולר

דרך ארץ תסלול את החלק הצפוני (קטע 18) בכביש חוצה ישראל. במסגרת חוזה הזיכיון המתוקן תעניק המדינה לחברה רשת ביטחון בסך 120 מיליון דולר, שמהווה ערבות לנפח תנועה של כ-60%.

החוזה בין המדינה לדרך ארץ ייחתם ככל הנראה בתוך חודש, ועבודות הסלילה יימשכו כשנתיים וחצי עד סוף 2007. בפגישה שהתקיימה הבוקר בלשכת שר התחבורה מאיר שטרית, הצליחו הצדדים לסיים את המו"מ שנמשך שנתיים.

העלות הכוללת עמדה על 190 מיליון דולר, אבל כיוון שהמדינה החלה לבצע עבודות בהיקף של 40 מיליון דולר, תבצע דרך ארץ עבודות בהיקף של 140-150 מיליון דולר.

הליווי הפיננסי לפרויקט ייעשה על-ידי הגופים המממנים של דרך ארץ בקטע המרכזי. בנק הפועלים יהיה המוביל, ואליו מצטרפים הבנקים לאומי, מזרחי, דיסקונט וכן הבנקים הזרים דויטשה בנק ניו-יורק ו-CIT והגופים המוסדיים מבטחים החדשה וגמולות.

דרך ארץ ומשרד האוצר והתחבורה ניהלו משא ומתן במשך שנתיים לגבי התנאים לסלילת הקטע הצפוני של הכביש. בעקבות התערבותו של שר התחבורה מאיר שטרית שמתח ביקורת על אופן ניהול המו"מ הגיעו הצדדים היום להכרעה. במסגרת הדיון שהתקיים הבוקר סוכמו כל התנאים, ובנוסף סוכם כי דרך ארץ תפעיל עבור הממשלה את מערכת הגבייה בקטע 19 ו-20 הקטעים הדרומיים במידה ויוחלט שיהיו קטעי אגרה.

ניהול פרויקט קטע 18 נעשה כיום על-ידי חברת חוצה ישראל במימון תקציבי. יו"ר אפריקה ישראל השותפה בפרויקט, פיני כהן, אמר ל"גלובס" : "בתוך 3 חודשים לאחר חתימה על חוזי הזיכיון המתוקן נתחיל בביצוע העבודות".