מדיה-גייט נמכרת לקולאפ נט ב-100 אלף דולר בלבד

חברת הסטארט-אפ הישראלית מדיה-גייט (MediaGate), שפיתחה טכנולוגיה להעברת מסרים מידיים, ממשיכה להחליף ידיים. לאחר שבשלהי 2003 נמכרה פעילות החברה לטלרד נטוורקס שבשליטת כור וקרן פורטיסימו תמורת תמלוגים עתידיים של עד 5 מיליון דולר, משלימה בימים אלו קולאפ נט (Call Up Net), חברה נינה של וואן תוכנה, את רכישת הפעילות של החברה תמורת סכום מצומק של 100 אלף דולר בלבד ותמלוגים עתידיים.

מדובר בסכום מגוחך לעומת הסכומים שבהם ביקשו קומברס ולוג'יקה האירית לרכוש את מדיה-גייט בשנת 2001. בזמנו הציבה קומברס תג מחיר של 100 מיליון דולר תמורת מדיה-גייט, אך נסוגה מהרכישה, ולוגי'ה הציעה סכום של 50 מיליון דולר. על פי נתוני חברת המחקר IVC-Online גייסה מדיה-גייט עד למכירתה לטלרד 24.5 מיליון דולר ובין משקיעיה ניתן למנות את אלרון (שהחזיקה בכ-68% לפני המכירה לטלרד) סטאר ונצ'רס, וקטרוי אינווסטמנט, כלל ואחרות.

קולאפ נט עוסקת בפיתוח ובשיווק של פלטפורמת מסרים מאוחדים ללקוחות טיר-2 מחו"ל. הפלטפורמה משמשת כתשתית ליישומים כמו תיבות דואר קוליות ודואר אלקטרוני, ומוצריה מאפשרים לקבל במרוכז את ההודעות שקיבל מאמצעי המדיה השונים. קולאפ נט התמודדה לפני שנה וחצי על רכישת מדיה-גייט והפסידה לטלרד.

קולאפ נט נמצאת בבעלות של וואן תוכנה והמדען הראשי של החברה אהרון וייס (51%), דוד עשת (16%), שמשמש כיום כמנכ"ל החברה, שלום מנובה (16%) ועמית זמירלי (16%). את 2004 חתמה קולאפ נט ברווח של 2.7 מיליון שקל, לעומת רווח של 1.6 מיליון שקל ב-2003.

לדברי דוד עשת, קולאפ נט ומדיה-גייט מכרו אשתקד ב-3 מיליון דולר יחדיו וצפויות להגדיל משמעותית את היקף המכירות שלהן השנה. "בעקבות הרכישה קיבלנו כמה לקוחות עיקרים בהם BSNL (בזק ההודית), TTL ההודית וכמה לקוחות פחות גדולים בגרוזיה ובאיטליה וכן את בזק בינלאומי ואינטרנט זהב. לקולאפ יש ארבעה לקוחות עיקריים במכסיקו, ליבריה, מקדוניה ואנגולה".