נשיא אינטרקונטיננטל-אירופה: השוק בת"א לא גדל כי לא הציע מלונות חדשים

"הרשת רוצה לנהל גם בירושלים ובאילת; התיירות רגישה: גם בלונדון יש ירידה"

רשת אינטרקונטיננטל מעוניינת להיכנס לניהול מלונות בירושלים ובאילת. "ירושלים היא עיר מפתח בתיירות בארץ, והלוואי שהיינו יכולים למצוא שם מלון לניהול", אמר ל"גלובס" נשיא אינטרקונטיננטל-אירופה, ג'והן רייט, שהגיע לארץ בשבוע שעבר, לרגל נשף הפתיחה הרשמי של מלון דוד אינטרקונטיננטל בתל-אביב.

לדבריו, הרשת 'מגששת' אחר ניהול מלונות גם באילת, אם כי להערכתו אילת רוויה במלונות, והתחרות בה תהיה קשה במיוחד.

יצוין, כי אינטרקונטיננטל ניהלה בין השנים 1991-1970 מלון בהר הזיתים בירושלים, שהיה בבעלות משפחת המלך חוסיין. אולם בעלי המלון סירבו להשקיע עוד בשדרוג המלון, והרשת יצאה ממנו. כיום מנוהל המלון בניהול מקומי ונקרא שבע הקשתות.

זהו ביקורו הראשון של רייט במלון בתל-אביב מאז שנפתח להרצה בתחילת השנה. בתשובה לשאלה הוא דוחה את ההערכה בענף, כי למלון, שמייצב עצמו כמיועד לכנסים ולקונגרסים בינלאומיים רבי-משתתפים, יש קשיים בהשגת קהל מתאים, בגלל המשבר בתיירות.

רייט אמר, כי "תיירים הם אנשים רגישים מאוד. גם בלונדון יש ירידה בתיירות בגלל הפיצוצים, ויש כעת בעיה גדולה בבלקן. אבל אינני רואה בעיה בקיום קונגרסים בישראל".

- האם יש למלון תחרות חזקה גם מצד המלונות הגדולים בתל-אביב, הילטון ודן פנורמה?

"אני מאמין בשוק של ת"א. המלון הזה יהיה המוביל בשוק, עם המתקנים והחדרים הטובים ביותר בעיר, והשירות הטוב ביותר. כשאתה שולט בשוק במשך 15 שנה - אינך נוטה להשתנות. בערים שיש בהן תחרות הסטנדרטים עולים, והלקוח מרוויח.

"השוק בתל-אביב לא השתנה ב-15 השנים האחרונות, כי לא הוצעו לו מלונות חדשים. רמת הביקוש עולה ככל שעולה ההיצע. אני מקווה שהתנועה תעבור לדרום תל-אביב (אינטרקוניטיננטל ממוקם בדרום הטיילת של ת"א), ומספר הלקוחות במלון יגדל ככל שיוצעו לו אולמות נוספים".

שתי הקומות העליונות של המלון ייפתחו בתוך כמה שבועות. המלון מחובר לרשת ההזמנות העולמית המקוונת של אינטרקונטיננטל, "גלובל 2".

לדברי רייט, ההתעניינות במלון הולכת וגוברת, וכ-%30 מהלינות בו מגיעות באמצעות הרשת. תפוסת המלון הגיעה בחודשים הראשונים לפתיחתו לכ-%40, במחיר של 135 דולר בממוצע לחדר. הצפי הוא להגיע למחיר ממוצע של 175 דולר ללילה.

- יש כבר הזמנות לשנת 2000?

"בכל העולם אין הזמנות לשנת 2000. לדעתי, עקב החשש הגדול מ'באג 2000' והמחירים הגבוהים. אנשים ששומעים על מה שצפוי בכל המערכות בגלל 'באג 2000' מעדיפים להישאר בבית כשזה יקרה. גם הפרסומים על המחירים הגבוהים שיגבו המלונות מרתיעים את הלקוחות"