נת"ע פרסמה מכרז לתכנון רכבת קלה בשני תוואים, אחד מהם התוואי הרכבת התחתית

חברת נת"ע פרסמה בשבוע שעבר מיכרז לתכנון רכבת קלה בשני תוואים. האחד, מחולון למרכז ת"א וארלוזורוב, והשני מבת ים, דרך תחנת ארלוזורוב, לפתח תקווה. בקרוב צפויה החברה לפרסם מיכרז נוסף ליצירת מודל ביקושים של מערכת ההסעה ההמונית.

כזכור, נת"ע פרסמה מיכרז לתכנון רכבת תחתית בציר בת ים-ארלוזורוב-פתח תקווה, אבל משרד התחבורה עמד על כך שתפרסם גם מיכרזים לתכנון רכבת קלה, כדי שניתן יהיה לקבל החלטה נכונה בין שתי החלופות. המיכרז ליצירת מודל ביקושים בא לאפשר את קבלת ההחלטות לאחר גמר התכנון של החלופות השונות. המודלים שנעשו עד כה לא היו מספיק טובים כדי לאפשר קבלת החלטות על פיהם.

ל"גלובס" נודע, כי אם ייחתמו כל החוזים במיכרזים שפרסמה נת"ע, צפויה לה בעיה תקציבית קשה ב-1999. תקציב החברה עומד על סביבות 15 מיליון שקל, ולפי הערכה זו יכולה להיות גם עלות עבודת התכנון של קו הרכבת התחתית. בנוסף לכך, ישנן ההוצאות השוטפות של החברה, עלות עבודת חברת מסילות (חברה בבעלות עמי מתום הישראלית ודנקן הקנדית, שנבחרה במכרז לנהל את הפרוייקט), ועלות כל מיכרזי התכנון האחרים