ברוב של 27 תומכים: הצעת "חוק הג'ובים" עברה הערב בכנסת בקריאה ראשונה

הצעת החוק מאפשרת לשרים ולסגני שרים למנות עד 3 חברי מרכז מפלגה במכסת משרות האמון בלשכותיהם

הצעת "חוק הג'ובים" המשותפת לליכוד ולעבודה עברה הערב (ב') בכנסת בקריאה ראשונה ברוב של 27 תומכים מול 5 מתנגדים.

הצעת החוק מאפשרת לשרים ולסגני שרים למנות עד 3 חברי מרכז מפלגה במכסת משרות האמון בלשכותיהם. לפי החוק הקיים חברי מרכז אשר מתמנים למשרת אמון בשרות המדינה חייבים להתפטר מתפקידם הפוליטי.

לשר נקבעה מכסה של 14 משרות אמון ולסגן שר 8 משרות בלשכותיהם (לתפקידי יועצים, עוזרים ומנהלה) והם אמורים לסיים את שרותם יחד עם השר או סגן השר. הצעת החוק הוגשה כתיקון בחוק שרות המדינה, לאחר שנציב שרות המדינה עו"ד שמואל הולנדר הורה לפטר 4 חברי מרכז הליכוד שכיהנו כעוזרי שרים.

הם חזרו ללשכותיהם לאחר שהתקבל ערעורם בבית הדין לעבודה ונקבע כי הפיטורים לא תקינים ולא חוקיים.

מזכ"ל העבודה ח"כ איתן כבל שיזם את החוק יחד עם יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד ח"כ גדעון סער, הסיר הערב את תמיכתו בחוק, שניתנה בהיותו יו"ר סיעת העבודה.

היום הוא טען כי השתכנע שהצעת החוק איננה ראויה. סער טען כי הצעת החוק כפי שעברה, היא פשרה שהגבילה את מספר המינויים ל-3, ולדבריו הושג כאן הסדר נכון, מאוזן והוגן.

סער אמר עוד כי היה צריך לנקוט בצעד הזה "לתיקון העוול והאבסורד שמונעים משר ומסגן שר להעסיק עובדים שהם מכירים מפעילותם המפלגתית". זאת נוכח "ציד המכשפות שיעדו הם חברי מרכז הליכוד, כאילו שבגוף הזה מתרכז כל הרע שבחיינו הציבוריים".

הצעת החוק נתמכת ע"י הממשלה. היא תוכן לקריאה שניה ושלישית בוועדת חוקה חוק ומשפט, ותתקבל סופית ככל הנראה לפני יציאת הכנסת לפגרת הקיץ בסוף החודש.