נתניהו אישר הקמת מבני קבע בתל רומיידה; יחוזקו אמצעי הביטחון

שרון: לנקוט בסנקציות כנגד הרשות הפלשתינית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט לאפשר הקמת מבני קבע בתל רומיידה ולהורות על חיזוק אמצעי הבטחון ביישוב.

הממשלה שמעה סקירה ביטחונית מפי שר הביטחון והרמטכ"ל. שר הביטחון הדגיש שמערכת הביטחון עושה הכל כדי למנוע, לאתר ולסכל פיגועים. לדבריו, במקרה האחרון של הרצח בתל רומיידה, מדובר ברצח בדם קר של אדם ירא שמים וטוב לב ומערכת הביטחון תשקיע מאמצים נוספים לאתר את חוליות הטרור ולפגוע בהן.

הוא הדגיש, כי מערכת הביטחון עושה ותעשה כל שאפשר כדי להגן על הישראלים תושבי יהודה שומרון ועזה. הפעילות הביטחונית על כל היבטיה תוגבר, הן באבטחה ומיגון והן בפעילות אקטיבית.

הוא ציין שבתקופה האחרונה בוצעו פעולות סיכול מוצלחות של פיגועי טרור.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר, שמדובר ברצח יהודי במיטתו במקום הישוב העתיק ביותר של העם היהודי. "אסור לנו לעסוק בוויכוחים פנימיים אלא להתאחד סביב העקרונות הבסיסיים שמנחים אותנו".

לדבריו, "מי שחושב שיחליש את הישוב היהודי ע"י פגיעה בו, טועה טעות מרה. דמם של יהודים אינו הפקר בין אם הם גרים בת"א, בירושלים או בחברון - כולם אזרחים ישראלים הראויים להגנה".

הוא ציין שתושבי חברון יושבים בלב המולדת היהודית ולכן קל וחומר שהם ראויים לביטחון ולהגנה. "ישראל תילחם בטרוריסטים בכל מקום ובכללם בטרוריסטים הפוגעים באנשי יש"ע. אנחנו לא מגבילים עצמנו ברדיפה אחרי רוצחים", הוא הוסיף.

נתניהו תבע מהרשות הפלשתינית לפעול כנגד ארגוני הטרור והדגיש שישראל לא תסכים עם המצב בו רוצחים מסתובבים באופן חופשי בתחומי הרשות הפלשתינית. הוא הזכיר שזו אחת מנקודות המחלוקת העיקריות במו"מ המתנהל עם הרשות הפלשתינית.

נתניהו הוסיף, כי בין דרישותיה של ישראל מן הרשות הפלשתינית הן קודם כל מימוש כל התחייבויותיה כלפי ישראל ומעל לכל מאבק מלא ובלתי מתפשר בטרור וביטול האמנה המתייחסת להשמדתה של ישראל.

לדבריו, מדיניות ממשלת ישראל היא לחזק ולפתח את הישוב היהודי בחברון. כך גם בתל רומיידה - היא תל חברון. כאמור, הוא הודיע שהממשלה תאפשר בהקדם האפשרי הקמת מבני קבע במקום ותנקוט בהליכים הנדרשים עפ"י החוק כדי לאפשר זאת. לגבי אופן המבנים ומיקומם המדוייק, הדבר ייקבע בין ראש הממשלה לבין שר הביטחון.

באשר למשא ומתן עם הרשות הפלשתינית, אמר נתניהו, שצומצמו פערים, אך עדיין אין הסכמה ועדיין נדרש דיון במרכיבי ההדדיות.

שר התשתיות, אריאל שרון, תבע בישיבת הממשלה לנקוט בסנקציות כנגד הרשות הפלשתינית" בעקבות הרצח בתל רומיידה. לדבריו, אסור לישראל להשלים עם מעשי רצח של ישראלים.

שר החקלאות, רפאל איתן, דרש בישיבת הממשלה להפסיק לאלתר כל מגע או מו"מ עם הרשות הפלשתינית.

רפול, שיצא מיד בתום ישיבת הממשלה לסיור בתל רומיידה, הדגיש, כי התגובה של מדינת ישראל למעשי הרצח בחברון וביצהר חייבת להיות הגדלת היישובים, חיזוקם ואירגון כל היישובים להגנה עצמית.

הוא גם הזכיר בהקשר זה את הכרזתו של ראש מנגנון הביטחון המסכל, ג'יבריל ראג'וב, שהפלשתינים הכריזו מלחמה נגד יישובים ומתיישבים. רפול דרש להילחם בטרור בכל מקום ולהשקיע את כל המאמצים. "השיטה של שפך דם כלחץ במו"מ חייבת לעבור מהעולם", הוא הוסיף. ח"כ יוסי שריד אמר בתגובה להחלטה, כי את תל רומיידה לא צריך להרחיב, אלא לעקור.

"כל הרחבה היא בכייה לדורות, ואסור שטרור יכתיב עוד ועוד טעויות. מלכתחילה לא היתה צריכה ההתנחלות בתל רומיידה לקום. משקמה - צריך היה לעקור אותה לאחר הטבח במערת המכפלה, כי מעולם לא היתה הצדקה לקיומה וגם לא תהיה.

"שבע משפחות בשבעה קרוואנים בתוך אוכלוסיה ערבית רק מסבכות את החיים במוקד רגיש ומועד לפורענות, ולכן אין שום היגיון בהרחבת המקום"