שח"ל מוכרת את חברת ביקורופא תמורת 14.7 מיליון דולר ל-IEL שבשליטת דב תדמור

כתוצאה מהמכירה תרשום שח"ל רווח הון חד פעמי של כ-9 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה > טלי ציפורי

השנתיים האחרונות לא היו קלות עבור חברת שח"ל, חברת הטלרפואה הישראלית הנסחרת בבורסת שווייץ. לאחר שבשנים 2000-2002 הצליחה החברה להציג שורה תחתונה חיובית, ב-2003 ו-2004 התהפכה הקערה והשורה התחתונה הפכה לשלילית. הודעת החברה היום על מכירת החברה הבת, ביקורופא, ממחישה את רצונה להתמקד בעסקי הליבה במטרה לחזור לרווחיות.

שח"ל הודיעה היום כי היא מוכרת את חברת ביקורופא אשר בבעלותה תמורת 14.7 מיליון דולר, לחברת ההשקעות IEL של דב תדמור. שח"ל, הנסחרת כיום לפי שווי של כ-66 מיליון דולר, תרשום כתוצאה מהמכירה רווח הון של כ-9 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה.

את ביקורופא רכשה שח"ל בדצמבר 2001 תמורת 7.8 מיליון דולר במזומן מחברת אפק מערכות הבורסאית וחברת שחר, שהחזיקו כל אחת ב-46% מהחברה. ביקורופא עוסקת במגוון רחב של שירותים רפואיים, הן בבית הלקוח והן באחד מ-19 מרכזיים רפואיים של החברה, הפזורים ברחבי הארץ. שירותי החברה כוללים ביקורי בית, מוקדי לילה רפואיים, שירותי הדמיה, מוקד שירות טלפוני הפועל 24 שעות ביממה, ייעוץ רפואי טלפוני, רפואה משלימה, בדיקות מעבדה בבית הלקוח, בדיקות טרום ביטוחיות וכן רפואה אלטרנטיבית. בעת הרכישה ציינה שח"ל כי מטרתה היא לפתוח עבור החברה אפיקי שיווק חדשים ולהרחיב את בסיס לקוחותיה.

* ארז אלרואי, מנכ"ל שח"ל, מה המניע למכירת החברה?

"מכירת ביקורופא היא למעשה חלק ממהלך אסטרטגי שבו נוקטת שח"ל במטרה להתמקד בעסקי הטלרפואה. את ביקורופא רכשנו לפני שלוש וחצי שנים מכיוון שהייתה והיא עדיין חברה טובה. מלבד הרצון להתמקד בעסקי הליבה, קיבלנו מ-IEL הצעה טובה".

* IEL פנו אליכם או אתם אליהם?

"IEL פנו אלינו במהלך חודש אפריל, מכיוון שרצו להתחיל להשקיע בתחום הרפואה. ניהלנו עימם מו"מ על המחיר ולבסוף נקבע המחיר האמור. ביקורופא היא חברה מצוינת, היא רווחית ובעל תזרים מזומנים חיובי ולכן היא נמכרה במחיר מלא. IEL היא חברה רצינית ואני מאמין שהם ישקיעו רבות החברה במטרה למנף את עסקיה".

* האם במהלך ארבע השנים האחרונות קיבלתם הצעות אחרות למכירת ביקורופא?

"היו כמה הצעות, אך לא מצאנו לנכון להיענות להן".

חברת IEL היא חברת השקעות שהוקמה לאחרונה בידי דב תדמור, לשעבר מנכ"ל דסק"ש (ראו מסגרת) וחברת השירותים הפיננסיים פארק-ווד האמריקנית, הנמצאת בשליטת חברת מנדל. תדמור, המכהן כיו"ר IEL, ציין בהודעת החברה כי "ביקורופא פועלת בשוק שירותי הבריאות ההולך וצומח בישראל ובעולם כולו. בכוונת IEL להרחיב את מגוון שירותי החברה, לפתח ולשפר את השירותים שהיא מציעה ולהרחיב את קהל לקוחותיה".

אלרואי הוסיף כי לאחר מכירת ביקורופא תוכל שח"ל להתמקד בפעילות הליבה שלה בישראל, בארה"ב ובאירופה. פעילות החברה באירופה נעשית באמצעות המיזם המשותף שבנתה עם חברת פיליפס. שח"ל רכשה לאחרונה את מלוא הבעלות על המיזם. פעילותה של החברה בארה"ב נעשית באמצעות חברת רייטל שאותה רכשה שח"ל בתחילת 2002. פעילותה של רייטל מפוצלת לשתי חטיבות, חטיבת הטלרפואה, המתמקדת בניתור מרחוק של קוצבי לב וחטיבת שירותי הדיאגנוסטיקה. אלרואי אמר היום כי רוב הסיכויים שהחטיבה השנייה תימכר גם היא בעתיד.

שח"ל סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של כ-26.2 מיליון דולר והפסד נקי של 794 אלף דולר. את שנת 2004 סיימה החברה עם הכנסות של כ-103 מיליון דולר והפסד נקי של כ-4.7 מיליון דולר. ב-2003 רשמה החברה הפסד של כ-8.3 מיליון דולר. לשח"ל יש כיום בקופה מזומנים בשווי של כ-16.8 מיליון דולר והיא מעסיקה קרוב ל-1,300 עובדים. *