הערכות: דגמי מכר לחורש את חלקו בסוכנות טויוטה לפי שווי של 350 מ' ד'

עזרא דגמי צפוי לקבל עשרות מיליוני דולרים * השווי כולל את הנדל"ן שבבעלות החברה

איש העסקים ג'ורג' חורש צפוי לשלם עשרות מיליוני דולרים לשותפו לשעבר, עזרא דגמי, תמורת חלקו בסוכנות יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה. בענף הרכב מעריכים כי דגמי, שהיה שותף בחברה מאז הקמתה בתחילת שנות ה-90, החזיק 15%-20% מהחברה. על-פי הערכות, חלק נכבד מהתמורה מורכב מרווחים צבורים בקופת המזומנים של החברה מכיוון, שבעלי השליטה בה נמנעו באופן עקבי מחלוקת דיבידנדים בשנים האחרונות.

שווי הסוכנות, שבבעלותה גם מספר נכסי נדל"ן, כולל בית טויוטה, ברחוב יגאל אלון בתל-אביב, מוערך ב-350-400 מיליון דולר.

טויוטה תופסת בשנים האחרונות את אחד משלושת המקומות המובילים במכירות בשוק הרכב הישראלי ומפגינה קצב גידול שנתי דו-ספרתי. בשנת 2004 מסרה החברה 15,207 כלי רכב, עלייה של 10%. בענף מעריכים כי היא הסוכנות היא אחת הרווחיות ביותר בענף מכיוון, שאחוז מסירותיה לחברות הליסינג נמוך יחסית, והיא מצליחה מאד בשיווק רכבי נישה, דוגמת רכב השטח לנד-קרוזר, שרווחיותם גבוהות במיוחד. בחברה סירבו להגיב או למסור כל נתונים על ביצועיה העסקיים.

בימים האחרונים קודם למשרת מנכ"ל החברה מיכה כרמון, שהיה עד כה מנהל השיווק הארצי. תפקיד המנכ"ל בפועל הוחזק עד היום על-ידי עזרא דגמי. את תפקידו של כרמון ימלא דור גורלניק, מבכירי חברת השכרת הרכב והליסינג "אלדן".

זו איננה העיסקה הראשונה בישראל שחושפת את שוויין של יבואניות הרכב. שווייה של מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, קרייזלר ופורשה, נחשף בסוף אפריל האחרון עם העיסקה למכירת 50% מהאחזקות לארנון מילצ'ן. העיסקה היתה לפי שווי של 60-80 מיליון דולר.

גם שוויה של יפנאוטו, יבואנית סובארו, נחשף עם מכירת 50% מהאחזקות לגמול. שווי החברה בעיסקה נקבע על 60 מיליון דולר. שווי השוק (בבורסה) של דלק רכב, יבואנית מאזדה ופורד, עומד על 485 מיליון דולר.