הכנסת תקדם הצעת החוק לבנייה והפעלת נתיבי תנועה ע"י יזם פרטי בכניסה לת"א וי-ם

שטרית הודיע כי הכביש הראשון שעומד על הפרק ייסלל בכניסה לת"א ממחלף שפירים למחלף קיבוץ גלויות, והוא עומד לצאת למכרז שבו ייבחר היזם

הכנסת אמורה לקדם השבוע את הצעת החוק הממשלתית לבנייה ולהפעלה ניסיונית בידי יזם פרטי של נתיבי תנועה לנסיעה מהירה לרכב ציבורי בתשלום אגרה, בכניסות לת"א ולירושלים. שר התחבורה מאיר שטרית העלה את הצעת החוק לקריאה ראשונה בשבוע שעבר, אבל דחה את ההצבעה בשבוע.

שטרית הודיע כי הכביש הראשון שעומד על הפרק ייסלל בכניסה לת"א ממחלף שפירים למחלף קיבוץ גלויות, והוא עומד לצאת למכרז שבו ייבחר היזם. נתיב התחבורה המהירה לירושלים הוא רק בגדר תכנית שביצועה ייקח זמן, לדברי השר. הצעת החוק מוגשת לאישור הכנסת כהוראת שעה.

שטרית מסר בנאומו דבר והיפוכו. קודם הודיע כי הנתיב משפירים לת"א יהיה סגור לרכב פרטי ויוכלו לנסוע בו רק אוטובוסים, מוניות, ורכב "שאטלים" שיפעיל היזם, להסעות חינם של בעלי רכב פרטי שירצו לעקוף את הפקקים. בהמשך דבריו מסר השר שבכביש יוכלו לנסוע גם בעלי רכב פרטי אם יהיו מוכנים לשלם אגרה גבוהה בתעריף גמיש ויחסי לעומס התנועה בנתיב.

שטרית אמר כי היזם יידרש להקים בשפירים גם חניון ענקי. החניון מיועד לבעלי הרכב הפרטי שיגיעו מכל מקום. לדברי השר הם יוכלו להמשיך מהחניון לת"א את דרכם חינם אין כסף באמצעי התחבורה הציבורית אוטובוסים, מוניות או ב"שאטלים" של היזם אשר ינועו הלוך וחזור ובכך לחסוך בבוקר בין חצי שעה לשעה.

השר אמר כי מהירות הנסיעה בנתיב לא תפחת מ-70 קמ"ש, כך שזמן הנסיעה בנתיב משפירים לקיבוץ גלויות לא יעלה על 7-8 דקות במקום עד שעה בפקק. בנקודה זו גילה כי אם בנתיב יהיה מקום למכוניות נוספות, כלי רכב פרטיים יוכלו להיכנס בתשלום אגרה בהתאם לעומס על הכביש.

"אם המהירות יורדת ל-60 קמ"ש האגרה תעלה יותר, אם יורדת ל-50 קמ"ש האגרה תעלה עוד יותר. אם המהירות יורדת ל-40 קמ"ש אגרה תעלה עוד יותר כדי שפחות אנשים ייכנסו לכביש", צייר שטרית את תרחיש הנסיעות על הנתיב החדש. "מה רע בזה למי שהזמן יקר לו? יותר טוב שהכביש יישאר ריק ולא ייסעו אנשים נוספים? זה לא הגיוני. אז למה לא לגבות כסף ממי שיכול לשלם?".