ועדת השרים לענייני פנים ושירותים אישרה היום (א') את תוכנית כביש 9, המחבר בין כביש גהה, לכביש החוף וכביש חוצה ישראל, מדרום לחדרה. עלות הכביש היא 600 מיליון שקל, מתוכם 400 מיליון שקל למנהרה בפארק חדרה.
לטענת החברה להגנת הטבע, המתנגדת לסלילת הכביש, הוא אושר על-ידי ועדת השרים, למרות שטרם הושלמו בדיקות הכדאיות הכלכלית אותה דרשו המשרדים השונים. לדעת החברה להגנת הטבע מדובר בכביש מיותר שאין בו צורך. כביש מספר 9 אושר על-ידי הות"ל, אולם כשהובא לאישור ועדת השרים, דרשו משרד האוצר ומשרד התחבורה לבצע לו בחינה כלכלית מחודשת, ולבדוק חלופות.
לדברי ראש אגף שמירת טבע בחברה להגנת הטבע, רענן בורל, הממשלה לא חיכתה להשלמת הבדיקות. לדבריו, כביש זה יגרום לפגיעה אנושה ומיותרת בפארק השרון ובסביבתו, כאשר ישנן חלופות אחרות, זולות יותר ופוגעניות פחות.
בורל מדגיש, כי בשל הפגיעה הגדולה בטבע ובשל עלותו הגבוהה של הכביש יש לשקול חלופות אחרות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.