ממילא שוב מסתבך: עיריית ירושלים דחתה אישור הסכם הפיתוח עם אלרוב

חברת אלרוב אמורה לסלול בעצמה את הכבישים, ובתמורה לקבל פטור מאגרות במיליוני שקלים

מועצת עיריית ירושלים הורידה מסדר היום בשבוע שעבר הסכם עם חברת אלרוב לפיתוח השטחים הציבוריים במתחם ממילא.

לפי ההסכם, במקום שחברת אלרוב תשלם היטל סלילה ואגרה בגין התיעול והעירייה תבצע את העבודות, אלרוב היא זו שתבצע את העבודות ותקבל פטור מלא מאגרות סלילה ותיעול.

אלרוב אמורה להתחיל בקרוב בעבודות להמשך פרויקט ממילא. היא תשכן את "פארק העמק" הסמוך למתחם, תשלים את עבודות הסלילה והפיתוח בשלושה רחובות, תשקם מתחמי גינון, תשלים עבודות פיתוח מעל לחניון שער יפו, תיטע עצים ותפתח שטחים ציבוריים.

החברה גם התחייבה לתחזק את השטחים במהלך שמונה שנים מיום מסירתם לעירייה.

עוד הוסכם, כי להבטחת התחייבויות אלרוב על-פי ההסכם, תמסור החברה ערבויות בנקאיות בסך כולל של 4 מיליון שקל. מהנדס העיר, אורי שטרית, מתכוון להתנות מתן היתר בנייה לפרויקט בעמידה בהסכם.

ועדת הכספים של העירייה המליצה לאשר את ההסכם עם אלרוב ברוב של שבעה מול מתנגד אחד. יוסף אללו טען בהתנגדותו, כי "העירייה מוותרת על 11 מיליון שקל וצריך היה לבדוק היטב אם ההסכם כדאי".

חבר דירקטוריון קרתא מטעם עיריית ירושלים, שמואל יצחקי, דרש גם הוא להוריד את הדיון על ההסכם מסדר היום. לדבריו, בבית המשפט המחוזי מתנהל תיק בבקשת קרתא לביטול פסק הבורר שלום ברנר, שחייב אותה לשלם לאלרוב קרוב ל-80 מיליון דולר.

לדעתו, "אין מקום שהעירייה תעניק מענקים מופלגים לאלרוב, בזמן שחלק מההסכם של אלרוב עם קרתא מחייב אותה ממילא לבצע חלק מעבודות הפיתוח".

לדעת היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד יוסי חביליו, אין בעייתיות בהסכם. לדברי שטרית, העירייה אינה מוותרת על 11 מיליון שקל, ולהערכתו ההסכם כדאי לעירייה מבחינת העלות. שטרית מסר, כי העניין יועלה בקרוב שוב במועצת העיר.

הפרויקט שתבנה אלרוב כולל מעל 100 אלף מ"ר של שטחים למגורים, אזור מסחרי, בית מלון ומשרדים.