סינרון שווה מיליארד דולר; קרנות פידליטי הגיעו לאחזקה של 11.5%

אם חשבתם שרמות השיא אליהן נסקה סינרון בשבוע האחרון, יהוו איתות למשקיעים במנייה להתחיל לשחרר קצת סחורה - טעיתם, לפחות בינתיים. מניית סינרון, יצרנית הציוד הקוסמטי לטיפולים שונים בעור, שברה אתמול שיא נוסף כאשר עלתה ב-4.3% נוספים ועברה רף של 40 דולר למניה, המשקף שווי שוק של מיליארד דולר.

סינרון שווה כיום פי 3 מתדיראן קשר (לה מחזור הכנסות של כ-300 מיליון דולר בשנה), פי 2 משופרסל (המגלגלת מחזור הכנסות שנתי של כ-1.3 מיליארד דולר) ורחוקה רק בכ-100 מיליון דולר בשווייה מפרטנר, לה מחזור הכנסות שנתי של כ-1 מיליארד דולר. סינרון, נזכיר, צפויה לסיים את 2005 עם הכנסות של כ-85 מיליון דולר "בלבד".

ככל הנראה, אחת הסיבות לעלייה במניית סינרון אתמול, היא העובדה כי קרנות הנאמנות של חברת ההשקעות הבינלאומית פידליטי הגיעו לאחזקה של 11.5% במניה, שהפכה את הקרנות לבעל המניות הגדול ביותר בסינרון. שמעון אקהויז, יו"ר החברה ומייסדה, מחזיק 10.7% מהמניות ואילו קרן ההשקעות הקנדית Sprott, מחזיקה ב-5.6% מסינרון.

פידליטי נחשבת לחברת ניהול קרנות הנאמנות הגדולה בעולם. מלבד ניהול של למעלה מ-300 קרנות נאמנות שונות, מציעה החברה ללקוחותיה שירותים פיננסיים שונים, ביניהם ביטוח חיים וניהול תיק השקעות. פידליטי, הממוקמת בבוסטון, מושקעת כיום גם ב-TTI, פאנדטק, נס טכנולוגיות וחברות ישראליות אחרות.