ארז לילוף בעקבות 5.3 מיליון שקל שנעלמו בשוק המט"ח

פניאל (לשעבר אי.טי.אקס) מדווחת, כי יעל שירותי מט"ח מתכחשת לפיקדון המהווה יותר ממחצית ההון העצמי של החברה התפטרו חברי הדירקטוריון של פניאל

וזהו נוסח הדיווח שהעבירה אתמול לבורסה חברת פניאל החזקות (לשעבר אי.טי.אקס) שבשליטת ארז לילוף: "החברה מבקשת למסור, כי פנתה לחברת יעל שירותי מט"ח, אצלה הופקד פיקדון דולרי בסך של כ-5.3 מיליון שקל מכספי החברה, וביקשה כי כספים אלו יומרו לשקלים ויועברו לחשבון החברה. מחברת יעל שירותי מט"ח נמסר בעל-פה, כי אין לה כל כספים השייכים לחברה נכון למועד דיווח זה. לאור תשובה זו החברה בוחנת את המשך צעדיה, לרבות הצעדים המשפטיים, ותמסור הודעה נוספת, כמו גם תגיש את דו"חותיה הכספיים, כאשר יהיו בידיה פרטים נוספים".

בימים האחרונים, עם או בלי קשר להעלמות יותר ממחצית ההון העצמי של פניאל, התפטרו חברי דירקטוריון בחברה (היו"ר יואל נעים, דוד רובין והדח"צים יוסף הופמן ודפנה יוזם). הללו הותירו את בעל השליטה והמנכ"ל, ארז לילוף, דירקטור יחיד במועצת המנהלים.

לילוף רכש בתחילת מארס את מניות השליטה בחברה (83%) מידי האחים דורון ואליהו ניאגו, תמורת 9.5 מיליון שקל, כ"שלד בורסאי" עם 9.2 מיליון שקל בקופה - סכום שהזרימו האחים ניאגו תמורת רכישת הפעילויות בהן עסקה בעבר. מאז הרכישה מכר לילוף חלק גדול מאחזקותיו וכיום בידיו 32% בלבד מהון החברה, שמתחילת יולי הושעה המסחר במניותיה, עקב אי פרסום דו"חות כספיים לרבעון הראשון.

חודשיים לאחר העברת השליטה, דיווחה פניאל כי חתמה על הסכם למתן הלוואה של 3 מיליון שקל, המירה למניות, לחברת הרודיון הפסגה של האירועים בע"מ, שבבעלותה אולם אירועים ברחוב סחרוב שבאזור התעשייה החדש של ראשון לציון (ליד קניון הזהב). יצוין, כי משרדיה החדשים של אי.טי.אקס ממוקמים ברחוב לזרוב הסמוך.

פניאל הודיעה, כי בכוונתה לפעול, יחד עם בעלי הרודיון, להנפקת אולם האירועים על פי דו"חות דצמבר 2005. ההלוואה המירה ל-20% ממניות הרודיון, והיא תומר אוטומטית בכל מקרה בו תנפיק הרודיון את מניותיה לציבור עד למועד עליו יסכימו הצדדים או במקרה וההלוואה לא תושב לחברה. היה והרודיון לא תנפיק עד סוף מארס 2006 והצדדים לא יחליטו בהסכמה על הארכת תקופת ההלוואה, תיפרע ההלוואה במלואה בתחילת אפריל 2006.

האב התאבד

ארז לילוף, 26, טען בזמנו כי "הרעיון של ההשקעה בהרודיון הוא לאפשר את התרחבות החברה, יתכן שבאמצעות בניית אולמות נוספים. מדובר בהשקעה לטווח ארוך". באשר לנתונים שעל בסיסם מתבצעת ההשקעה, טען לילוף כי "האולם מציג צפי הכנסות עד חודש נובמבר והנתונים הכספיים שלו נראים טוב".

לפני כשבועיים התאבד בנסיבות טרגיות אביו של ארז, אהרון לילוף, במלון דן פנורמה בת"א. בתחילת יוני נעצר לילוף האב, ביחד עם יוחנן שגיב נציה, בעל השליטה ומנכ"ל החברה הבורסאית אורליין, על-ידי רשות ני"ע בחשד להוצאה של מיליוני שקלים במרמה מקופת החברה (בעבר, היה לילוף האב מעורב בפרשות דומות בחברות יוזמה וטריידטל, שהגיעו לסוף דרכן).

רשות ני"ע חושדת, כי לילוף היה בעל השליטה האמיתי באורליין. בין היתר, טענה הרשות, כי הפסדים בסך של 9.2 מיליון שקל באופציות מעו"ף, שעליהם דיווחה אורליין בתחילת דצמבר (ושמחקו את רוב ההון העצמי של החברה), לא היו ולא נבראו.

החשד שנחקר ברשות הוא, כי לילוף המנוח, ששלט באורליין באמצעות "אנשי קש", ושגיב נציה הוציאו במרמה מיליוני שקלים מקופת החברה לכיסם הפרטי ולחברות שבשליטתם. לאחר מכן נקטו בפעולות שונות, ביניהן זיוף ורישום פרטים כוזבים בדבר ההשקעה באופציות מעו"ף שנמחקה, לשם טשטוש משיכות כספים אלה.

עורך דינו של לילוף, ניר רשף, אמר בזמנו כי פגש את האיש לראשונה לאחר מעצרו: "הוא היה בסדר. תכננו יחד את המשך הליווי המשפטי. מבחינתנו מדובר בעלילה. הרשות טענה ששגיב נציה, שרכש מלילוף את אורליין ב-2003, היה מעין איש קש שלו. לא הכרתי אדם שבור נפשית, אלא איש חזק שמאמין בחפותו. לדעתי, אין קשר בין ההתאבדות לחקירה והמעצר".