בנק הפועלים מתחיל לסקר את אורמת בהמלצת "תשואת יתר"

האנליסט ירון פרידמן מעניק מחיר יעד של 27.6 דולר למניה, הגבוה בכ-15.8% ממחירה הנוכחי בשוק

יחידת המחקר בבנק הפועלים מתחילה לסקר את חברת אורמת תעשיות בהמלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 27.6 שקלים למניה, הגבוה בכ-15.8% ממחירה הנוכחי בשוק.

האנליסט, ירון פרידמן, מציין, כי בבעלות אורמת תחנות כוח בעלות כושר ייצור של 343 מגווט (נכון לסוף 2004). כן, לחברה פרוייקטים להרחבת כושר היצור, כשזה יגדל עד 2007 ל-468 מגווט.

עוד מציין פרידמן, כי הפעילות הקיימת של אורמת נהנית מיציבות יחסית, כשחוזי החשמל הינם חוזים ארוכי טווח, עם אפשרות מוגבלת לתנודות מחירים בהתאם למחירי החשמל בארה"ב, שמושפעים בעיקר ממחירי הגז הטבעי. עיקר הצמיחה העתידית של החברה תושג באמצעות רכישת תחנות נוספות בעתיד.

ניתן לצפות, אומר האנליסט, כי היקף הפעילות של אורמת בשוק האמריקני (השוק העיקרי של החברה) ימשיך במסלול הצמיחה בשנים הקרובות, לאור המודעות הגוברת לחשמל "ירוק". השימוש באנרגיה ירוקה הולך וצובר תאוצה בעולם, נוכח תהליכים שונים, כגון התגברות המודעות לאיכות הסביבה, מגבלות רגולטוריות, חוקים שמתקבלים במדינות השונות בארה"ב לעידוד השימוש באנרגיה ממקורות אלה (בין היתר באמצעות הטבות מס), המודעות הציבורית והתייקרות הדלק שמשמש כיום ליצור חשמל קונבנציונלי (פחם, גז ונפט).

כיום ישנן מדינות בארה"ב אשר מחייבות את חברות החשמל, שחלק מהחשמל אותו הן מספקות יהיה ממקורות נקיים. גם במדינות שבהן אין כיום מקורות לאנרגיה נקיה, החברות רוכשות מיצרניות חשמל אחרות בעולם מעין אישורים על מכסות החשמל הירוק שהן מיצרות במדינות אחרות, על מנת שזה יכלל בהיקף החשמל שלהן ויוסיף להן נקודות זכות.

פרידמן סובר, כי מצבה הפיננסי הקשה של חברת Calpine, השניה בגודלה בתחום הגיאותרמי בארה"ב, מציב אפשרות שהפעילות הגיאותרמית שלה תירכש על ידי אחת ממתחרותיה בחודשים הקרובים, כשאורמת היא מועמדת טבעית לרכישתה. ככל הידוע, התחנות הגיאותרמיות של החברה מייצרות רווחיות, בעוד שתחנות הגז מפסידות נוכח האמרת מחירי הגז.

לצד המשבר של קלפיין המתחרה, לחברה מספר הזדמנויות נוספות. החשובה מכולן היא התמודדות החברה על חוזה ענק לאספקת חשמל לחברת סיירה פסיפיק בנבאדה. מדובר במכרז ענק של 130 מגווט (כשליש מכושר היצור הנוכחי של אורמת).

פרידמן מעריך, כי אורמת תרשום ב-2005 רווח נקי של 39.6 מיליון דולר, ורווח של 42.5 מיליון דולר ב-2006. ב-2007-2006 צפוי לגדול היקף תחנות הכוח של החברה בכ-20%, והרווח הנקי צפוי לגדול ל-54.4 מיליון דולר.