שר האוצר נתניהו: "המהות של הרפורמה בשוק ההון היא הלקוח וטובתו"

עוד הוסיף שר האוצר כי אין לסטות מהמתכונת הבסיסית של מניעת הריכוזיות וניגודי עניינים בשוק ההון

שר האוצר בנימין נתניהו אמר אחר הצהריים בפגישה סגורה עם נציגי הליכוד בוועדת הכספים כי המהות של הרפורמה בשוק ההון היא הלקוח וטובתו ואין לסטות מהמתכונת הבסיסית של מניעת הריכוזיות וניגודי עניינים בשוק ההון.

נתניהו הגיב בכך על שורת הצעות לשינויים בחוקי הרפורמה שהתגבשו בינם לבין עצמם קודם לכן. בראשם הוצאת פרק הביטוח מהצעת החוק, מתן היתר לבנקים הקטנים להחזיק עד 5% מנתח השוק של קרנות הנאמנות וקופות הגמל ואיסור לבנקים לגבות מהברוקרים עמלת הפצה בתקופת המעבר של בחירת הקרנות והקופות. כמו כן סיכמו שגובה עמלת ההפצה תהיה באישור ועדת הכספים.

נתניהו נפגש עם חברי הכנסת יחד עם חברי צוות בכר בראשות מנכ"ל האוצר, יוסי בכר והצדדים סיכמו לקיים מחר פגישה נוספת בגני התערוכה בת"א לאחר ישיבה סגורה של ועדת הכספים שבה יתחילו הח"כים לגבש את עמדתם לגבי החוקים לקראת ההצבעה שנועדה להתקיים בשבוע הבא.

מרכז הקואליציה בוועדה ח"כ דניאל בן לולו שבלשכתו התקיימה הפגישה אמר לאחר צאתו של נתניהו: "אני מאמין כי לאחר שנבהיר את ההתנגדויות שלנו לצוות בכר נשנה מספר החלטות שנקבעו בחקיקה לטובת הצרכן".

בן לולו טען עם זאת, כי "אין לנו עדיין קווים אדומים" אולם לאחר מכן אמר ל"גלובס" כי עניין הוצאת פרק הביטוח מהחקיקה "סגור ומקובל על כל נציגי הליכוד בוועדה".

יו"ר ועדת הכספים יעקב ליצמן שוקל פתרון מרוכך לבעיית ההפרדה של הקופות והקרנות מהבנקים. הוא מתנגד למהלכים קיצוניים ושוקל להציע שכל הבנקים ירדו באחזקותיהם עד לחמישה אחוז כאשר הפועלים ולאומי יורשו לסחור בכל ניירות הערך פרט לשלהם כאשר הקטנים לא יורשו לסחור כל בנק בניירות שלו.